Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Har hatt en depresjon siden fødsel for 7 mnd siden. Men, det går veldig opp og ned. Har bra perioder og dårlige perioder, og når det er dårlig, så er det skikkelig dårlig. Vil bare vekk fra alt. Dette har nok kommet av at sønnen vår ble født med en tilstand som gjør hverdagen ekstra tung og vanskelig. Føler jeg sitter fast i et mareritt. Går til psykolog, men føler det ikke er nok. Er skeptisk til piller, men nå orker jeg snart ikke mer. Men, vil piller hjelpe meg i en slik situasjon? Vil de hjelpe meg til å takle hverdagen bedre, selv om jeg må gjennom krevende ting med sønnen hver dag?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 For det første så heter det ikke lykkepiller.. Men ja,jeg tror det vil hjelpe.Det er antidepressiva,så man blir ikke glad og lykkelig,men man blir mer flat i humøret.Dette høres kanskje ikke så kjekt ut,men det er akkurat det som er meningen.De hjelper en til å komme opp av dalen og få litt annet perspektiv på ting. Jeg tror de reddet meg i sin tid.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg vet det ikke heter lykkepiller. Ble bare til at jeg brukte det ordet. Det jeg håper de kan hjelpe meg med, er at jeg ikke skal få disse voldsomme nedturene. De tar nesten knekken på meg. Vil jeg unngå de voldsomme nedturene med slike piller? Det vil jo komme nedturer, men at de ikke blir sååå langt der nede? Hi
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 De hjalp meg på den måte,plutselig en dag gikk det opp for meg at jeg ikke bare hadde lyst å dø og bare var langt nedi kjelleren,men jeg kunne le og smile uten at det var falskt,venner sa jeg strålte osv. Så jeg er veldig positiv til tabl nå,selv om legen måtte nesten presse de på meg..Sluttet av meg selv ca 1 år etter at jeg begynte på de.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg ble ikke "flat" i humøret, jeg fikk bare bort de store dalene. Jeg hadde PTSD og slet daglig i 7 år, før jeg svelgte stoltheten og gikk til lege. Det hjalp meg enormt. Jeg ble akkurat den samme personen som jeg var før jeg fikk PTSD. Kan absolutt anbefales! Det er ingenting å frykte, i alle fall. Jeg gikk på piller i 4 år og har vært pillefri i snart 3 år nå. Og er frisk:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Det er veldig forskjellig fra mennesket til mennesket. Det hjalp for anonym 20.17, men det hjalp ikke for meg. Jeg var veldig langt nede også, og prøvde faktisk å ta selvmord 2 ganger uten at noen vet om det. Gikk til legen som ga meg resept på piller. Prøvde å ta det, men syns ikke det funket så bra. Gikk i terapi, men følte alikevel at ingenting hjalp. Helt til jeg byttet terapaut. Fikk time hos en som bare satt og lyttet, og som ikke prøvde å analyserer meg. Hun bare satt der og lyttet mens jeg bare pratet og pratet. Sa kanskje mye tull, men hun avbrøt ikke. Hun bare lyttet. Og det hjalp. Gikk hos henne i 1 år, og nå har jeg ikke hatt selvmordstanker på flere år. Men uansett hva du velger HI, så lykke til. Vet hvordan det er å være langt nede.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Takk for svar. Lurer på om jeg bør gi pillene en sjanse. Og kanskje gå oftere til psykologen. Noe må jeg prøve, for dette orker jeg ikke mer. Har jo flere barn å ta meg av også, så er nødt til å fungere, og det gjør jeg ikke nå. Hi
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Som en over sier, så er det veldig individuelt fra person til person hvordan disse pillene fungerer, men også merke. Prøvde ett merke først, men mistet all matlyst så kuttet de ut. Prøvde senere ett annet merke som fungerte bedre. Jeg vet at antidepressiva reddet livet mitt, og at akkurat det perioden jeg brukte det så trengte jeg det. Jeg fikk tankene mer på avstand. Fikk ett par bivirkninger, f.eks ble jeg ekstremt likegyldig til ting som skjedde.. Men etter å ha hatt en "pause" fra tankene mine gikk det helt fint når jeg sluttet, og har siden vært frisk. Så verdt ett forsøk, men kan være lurt å informere dine nærmeste om det slik at de er klar over at bivirkninger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå