Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har faktisk ikke lyst til at oljefondet skal investere i kriserammede land. Da kan vel heller Norge kjøpe landet:-O
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg ble redd da jeg leste om dette. Håper politikerne har vett nok til å holde oljefondet unna EU!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Om oljefondet skal brukes så bør det brukes på noe helt annet enn grekere!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Nå var det vel heller slik at lederene i EU så på hvor det faktisk var penger å som kunne investeres enn at våre politikkere eller byråkrater skulle ha kommet med noe tilbud. Jeg har ikke noe stort ønske om å bruke opp oljefondet på krisen i EU, men skulle de klare å stille god nok sikkerhet kan det å hjelpe dem gjennom krisen hjelpe oss også på sikt. Oljefondet får også problemer om verdensøkonomien går i stå.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Det er ikke snakk om at man skal gi bort penger eller drive veldedighet. Det er snakk om å investere penger, hvor man først har vurdert risiko og profittmuligheter. Her er renten god, og EU-landene stiller sikkerhet for fondet, dette er snakk om AAA-rating og vil sannsynligvis være en god investering som fører til at vi tjener penger. Skjønner at det høres skremmende ut siden media er veldig glade i å fremstille sånne ting som at andre skal ta formuen vår, skremme "den vanlige mannen i gata" som ikke nødvendigvis har så god innsikt i finansfaget. Men ikke vær redd, om vi investerer i dette fondet er det andre enn Hellas som garanterer for lånet, og vi gjør det kun hvis det ser ut som en lønnsom investering med liten risiko.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Man har jo ikke råd til å investere i nye veier og sykehjem her til lands, så hvorfor investere i Hellas, så late grekere kan nyte godt av oljepengene våre??
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Les litt om Marshallplanen, så kanskje dere lærer litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå