Gå til innhold

2.klassing uten bestevenn(er) på skolen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de ikke har en eller flere bestevenner i den alderen? Sønnen min har nemlig ingen som er "hans egne", og må derfor hele tiden finne noen å leke med i friminuttene. Iblant noen fra klassen, iblant noen fra andre klasser. Får vondt av ham, han strever med dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt som er likedan. Kan du ta initiativ til å be med noen av de andre i klassen med hjem? Melde på felles kveldsaktiviteter? Hva om du melder deg som klassekontakt, da får du god kontakt med de andre foreldrene og det er lettere å finne på noe i fritiden og, samtidig som det er veldig spennende.

Skrevet

Så trasig ! Ta en prat med lærerneang. dette. De må kunne vær bejelpelige med å få i gang lek.

Vet du hvorfor det er sånn?

Skrevet

Jeg synes det blir litt press og hysteri om at man MÅ ha egen bestevenn. Har også et barn som trives best når de er flere enn to, og leker med forskjellige barn like mye.

Så vær glad for at han har forskjellige barn å leke med! Hilsen ei som aldri har blitt invitert på lek av noen, og satt alene hele barndommen.

Skrevet

Selvstendige barn har ofte ikke bruk for noen bestekamerat, de leker med den som passer best for dagen.

Men du sier at han strever med dette, og da er det jo plutselig ett problem! Det kan jo dessverre hende at det ikke er noen i klassen som passer sammen med ham, så hvorfor ikke kikke litt videre? Min mann har for eksempel en bestevenn fra barndommen, som han er utrolig tett med. Og han er ett år yngre og gikk på en annen skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...