Gå til innhold

Må man be alle kollegene på julebordet?

Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet

Jeg skal arrangere jobbens julebord iår. Jeg trives bare sammen med rundt halvparten av de jeg jobber med, dessuten har jeg litt dårlig plass her hjemme. Ok å bare be de jeg går best sammen med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehehehehehe, ja, for all del. Aranger julebord for jobben , men inviter bare dem du liker selv :P

Men vent... da er det ikke julebord for jobben. Da er det et julebord for deg og dine foretrukne :-)

Skrevet

Ja, men da er det ikke jobbens julebord, det er ditt.

Skrevet

Mye rart skal man lese her..., i regi av jobben, ja da er det fint å utelukke folk;) Da blir du populær...

Gjest overlord
Skrevet

Men er jo bedre for dem å ikke bli bedt, enn å sitte der hele kvelden og føle på at de ikke egentlig er ønsket!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Det var visst ingen andre som trakk paraleller til "alle eller ingen" innleggene?

Thumbs up!

Skrevet

Haha, du arrangerer jobbens julebord i ditt eget hjem? Seriøst?

Skrevet

Joda, vi gjorde det. Men i motsetning til voksne, kan barn som regel ikke gå fra selskapet hvis de blir dårlig behandlet der, eller la være å omgås de som de ikke vil omgås. Les innlegget til henne som ble mobbet i eget hjem på sin egen fødselsdag, er dette drømmesituasjonen for deg?

Skrevet

Selvfølgelig kan du det!

Man inviterer bare de man liker best. Liker man ikke sjefen, nei da får ikke sjefen komme på julebord!

Super oppskrift på vellykket julebord. Og super oppskrift på et videre godt arbeidsmiljø. Blant de inviterte altså;)

Skrevet

Kan du ikke bare be alle mennene da? Hihi .))

Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Hvis ikke de upopplære på jobben har forståtte at de bør holde seg unna dere andre enda, er det på tide. De bør uansett lære seg livets realiteter og innse at ikke alle kan være førstevalget. Slik er det bare.

;-)

Skrevet

Selvfølgelig skal du bare be dem du virkelig trives sammen med! Hvorfor skal DU gidde å be dem du kanskje ikke snakker så mye med? Får være måte på å skulle leke sosiallærer også da! Ditt hus - ditt valg! Ingen skal bry seg med hva du gjør privat! Og de som evt blir lei seg og føler seg ekskludert får bare innse at slik er livet av og til; skikkelig urettferdig! (He he...)

Skrevet

Haha, ja da hadde du blitt populær, gitt!

Skrevet

He he he he, nei det er ikke ok HI.

Virkelig ikke.

Gjest overlord
Skrevet

Siden vi har tradisjon for å holde julebord hjemme hos hverandre er det da dessverre noen som ikke har blitt bedt de siste fem årene. Men sånn er nå engang livet. Tipper de heller vi vente 2-3 år til på å bli invitert til et julebord der de virkelig er ønsket.

Skrevet

Et julebord er et arrangement arbeidsgiver betaler, og det er en form for bonus til de ansatte for årets arbeid. Likevel vet jeg at det finnes kolleger her på min jobb som skyr julebordet som pesten, fordi de ikke gidder å omgås med folk de ikke liker på fritiden sin.

Når man er på jobb (eller skole, eller i barnehage) så MÅ man jo forholde seg til alle på en sivilisert måte, enten man liker dem eller ikke.

på fritiden (julebord, bursdagsselskap osv) burde man få lov å velge selv. Som voksne gjør vi det. Barna velger ikke.

Som voksne kan vi i tillegg velge å søke oss en annen jobb, fordi vi ikke liker sjefen eller kollegene eller miljøet, eller fordi vi anser det fysiske arbeidsmiljøet som helsefarlig.

Barn har ikke det valget. De må gå på skolen enten læreren er en drittsekk eller deres beste venn. Om de andre barna banker dem opp på daglig basis, fryser dem ut eller mobber dem psykisk, eller om de er klassens mest populære.

Barn har ikke noe valg. Voksne har.

Skrevet

Det er enda værre å utelate barn enn voksne spessielt forde de ikke kan velge selv å bytte miljø. En voksen som mobbes og utestenges kan selv velge å bytte miljø. Det er derfor ikke så farlig som å holde et eller flere barn utenfor i sossiale sammenhenger.

Skrevet

Dette er da vitterlig helt feil 13:32.

Det stemmer at barn ikke kan velge. MEN de har foreldre som kan velge for dem, og dersom situasjonen på skolen ikke bedrer seg- velge å bytte skole.

At voksne som mobbes har et valg om å bytte jobb, er å fraskrive seg alt ansvar for å opprettholde et sunt arbeidssted. I en slik situasjon vil det ikke være lett for den som er helt knekt og blir nedvurtert faglig og/ eller personlig, å kunne møte på et intervju og gi et riktig og godt inntrykk, og få en ny jobb.

Det er dermed like vanskelig for en voksen å oppleve slikt.Barn har ikke noe valg så lenge ikke de voksne tar affære, men voksne har det sjelden heller.

Skrevet

Men at både barn og voksne som mobber forsøker å skyve skylden og ansvaret for situasjonen over på offeret, er jo ikke noe nytt fenomen...

Skrevet

Dersom det er årets julebord for de ansatte, så ville jeg arangert det på ett neutralt sted.

Dersom det er førjulsfest som du privat holder.... da ber du de du ønsker!!

Skrevet

Ehh, slettes ikke alle arbeidsgivere betaler julebord, bare så det er sagt.

De fleste tvinger IKKE barna til å gå i en bursdag de ikke ønsker å gå i.

Ved å si alle eller ingen sender man et signal til barna om at det ikke er greit å utestenge noen, selv om ikke det er dem man pleier å leke med.

Jeg hadde blitt veldig såret på mine barns vegne om det alene ble utelatt fra en bursdag.

Skrevet

Ja, du må be alle på julebordet. Men skal du arrangere fest trenger du ikke det. drittkjerring. Du er vell ikke hun fitta som jeg jobber med som lager "julebord" og prøver å holde det skjult i tillegg?

Skrevet

Dersom du har for vane å kalle folk "fitter" er det kanskje ikke så merkelig at hun prøver å holde det skjult for deg?

Skrevet

Herrefred for en teit sammenligning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...