Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 ikke steriliserer seg og istedet tvinger samboeren til å proppe seg full av hormoner og passe på prevensjonen. Og attpåtil presterer enkelte å hyle om at de har blitt lurt hvis prevensjonen plutselig svikter. Synes at den som ikke vil ha flere barn, bør ha hovedansvaret for prevensjonen, og ikke dytte det over på den andre parten. Forresten, har mannlig sterilisering færre kjente bivirkninger enn p-piller og andre hormonpreparater. Hvorfor er det slik?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Antagelig fordi man ikke har forsket på mannlig sterilisering med tanke på bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 kanskje fordi de slipper unna med det? Går jo an å nekte å ta piller og sånt, og si at om det ikke passer, får han holde seg unna eller bruke kondom.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Har hørt om menn som tvang sine damer til å ta p-piller under trussel om at hvis hun blir gravid, så går han. Og joda, det har vært forsket på mannlig og kvinnelig sterilisering. Det som man ikke har forsket nok på, er hormonprevensjon for kvinner, fordi det rett og slett ikke prioriteres.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Bra innlegg! Det er den dealen jeg har med mannen min. Jeg er ferdig med mitt bidrag i forhold til hormoner og dritt, så nå er det opp til han å ta ansvar for prevansjonen...(ps: Er ikke redd for å bli gravid for å si det sånn...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå