Gå til innhold

Forstår ikke hvorfor menn som ikke vil ha flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke steriliserer seg og istedet tvinger samboeren til å proppe seg full av hormoner og passe på prevensjonen. Og attpåtil presterer enkelte å hyle om at de har blitt lurt hvis prevensjonen plutselig svikter. Synes at den som ikke vil ha flere barn, bør ha hovedansvaret for prevensjonen, og ikke dytte det over på den andre parten. Forresten, har mannlig sterilisering færre kjente bivirkninger enn p-piller og andre hormonpreparater.

Hvorfor er det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig fordi man ikke har forsket på mannlig sterilisering med tanke på bivirkninger.

Skrevet

kanskje fordi de slipper unna med det?

Går jo an å nekte å ta piller og sånt, og si at om det ikke passer, får han holde seg unna eller bruke kondom.

Skrevet

Har hørt om menn som tvang sine damer til å ta p-piller under trussel om at hvis hun blir gravid, så går han. Og joda, det har vært forsket på mannlig og kvinnelig sterilisering. Det som man ikke har forsket nok på, er hormonprevensjon for kvinner, fordi det rett og slett ikke prioriteres.

Skrevet

Bra innlegg! Det er den dealen jeg har med mannen min. Jeg er ferdig med mitt bidrag i forhold til hormoner og dritt, så nå er det opp til han å ta ansvar for prevansjonen...(ps: Er ikke redd for å bli gravid for å si det sånn...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...