Gå til innhold

samboeren min sier han har add...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror egentligt det er lenge siden han fikk den diagnosen... Men vil heller si han isåfall har adhd da sympomer for add ikke stemmer med hvordan han er.

 

For når jeg leser om de som har add så er det helt motsatt av hvordan han er. Men igjen kansje noe han har hatt som barn men ikke nå lenger og bare spiller på dette?...

 

Han er utadvendt og babler hull i hodet på folk og kommer med råd som er best uansett hva andre råd de har fått eller får. Alt han sier er så smart og lurt i følge han men noe høres bare helt på tryne ut. Han har ikke konsentrasjonsproblemer, vertfall aldri som jeg har sett, for når han virkelig vil noe så kan han konsentrere seg. Rastlaus, han var verre før da måtte han alltid ha noe og gjøre på men nå liker han dager/kvelder der vi slapper av og har det roligt og koselig.

 

Nå har jeg aldri sett dokument på at han har add eller adhd... og tror sist han fikk den diagnosen så var han et barn...

 

Men jeg er ikke lege så skal ikke si sikkert. men noen som kan fortelle meg litt mer om add og adhd? har lest litt på nette.

 

Har vurdert og få han til og gå til lege og sjekke ut om han fortsatt har add eller adhd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For kan man vokse add eller adhd fra seg, eller har man dette hele livet?

Skrevet

hvorfor må det sjekkes ut?

 

og hvorfor stoler du ikke på samboeren din?

Skrevet

Hvorfor er det viktig om han har det eller ikke? Han er jo den samme med eller uten diagnose?

Skrevet

Fordi jeg tror han har bygget helse sin personlighet på at han har add...

 

Og dersom han har adhd så kan han få medisiner som kansje roer seg litt.

 

Han er flott som han er, men problemet er at om vi fks er på besøk så klarer han ikke la datteren vår leke i fred, han må herje og tulle og høres ut som en drittunge selv som ikke har hørt om innestemme.

 

Han snakker alt for mye, noe jeg har nevnt til han og han snakker for det meste om jobb, kattene til moren og hobbyen sin. Det er greit han snakker, men når du for det meste hører om de samme tingene om igje og om igjen og kan høre dagens historie blir fortalt minst 10 ganger så blir det ganske tungvint. Det har resultert i at jeg ikke orker og reise rundt på besøk eller være i nærheten av han om han får tlf for det er som om det ikke skjer noe mer spennden i hans liv enn de tingene der og jeg orker ikke høre de samme tingene 10 ganger... og når jeg nevner hvordan han er så skylder han på add.. men denne diagnosen har han fått da han var liten gutt, den kan jo ha gått vekk eller utviklet seg til adhd(leste litt om dette på nette) Han sier han har prøvd og gå på medisiner men de funket ikke. men nå er det jo kommet så mye mer. Det hadde hjulpet mye på om han enten kan endre seg selv eller begnne på noe som kan hjelpe han.

 

For uansett hvor mange ganger jeg nevner noe så blir det ikke bedre.

 

Hilsen HI

Skrevet

tenker mer på om han kan komme seg til legen og få vite litt mer. Tenker ikke på at han skal endre hele seg.

Men om han oppfører seg slik han gjør fordi han kan "skylde" på add så er det jo derfor han er slik han er fordi folk med add er slikt(varierer jo såklart)

 

Ikke at han skal endre hele seg eller personlighet. men prøve det og mestre og ikke alltid måtte være i fokus.

 

Ta fks her om dagen. Så må han liksom påpeke til absolutt alle omtrent at idag jobbet han 14 timer... fikk liksom høre det minst 15-20 ganger

 

Hilsen hi

Skrevet

Han sier også han sliter med og sovne så derfor må han ligge og se tv helt til han sovner.

Skrevet

De gir nesten ikke medisiner til voksne med Add/AdHd lenger pga rusfaren.

 

Og jeg tviler på at noen bygger en personlighet opp på en diagnose, da har han andre problemer.

Er nok mer at han bare ER sånn. Er veldig vanskelig å skille hva som er diagnose og hva som er "deg".

 

At du er dritt lei maset han er jo noe han kan gjøre noe med selv om han har Add. Eller du må lære deg å lukke øra. Det må mannen min gjøre når jeg maser hull i hode han. Jeg har AdHd. Eller legene mener det, jeg er litt imot at alle kan få en diagnose nå om dagen.

Skrevet

Høres mer ut som add enn adhd så om han har add diagnosen så stemmer sikkert den. En person med add er ofte sosialt umodne. Add og adhd blir sidestilt. Det er to veldig like tilstander og det finnes hjelp for mennesker med disse diagnosene.

 

Selv om han ikke har konsentrasjonsproblemer så betyr det ikke noe for det første arter det seg forskjellig fra person til person, for det andre er mange med konsentrasjonsproblemer så bevisste på dette og det er så plagsomt for dem å være annerledes at de rett og slett lærer seg strategier for å late som de ikke har problemer. Dessuten klarer de å konsentrere seg for de tingene de er interesserte i. Så selv om du ikke ser det så vet du ikke hva slags kaos som befinner seg i han når han må konsentrere seg.

 

Jeg kjenner mange uten diagnoser som prater hull i hodet på folk og gir råd og mener de kan og vet best. Har en bror som er sånn - han har ingen diagnoser. Han er bare irriterende ;-P

 

 

 

 

Skrevet

Han er en skrytpeis en besserwisser, mange er det uten diagnoser, selvfølgelig kan en med add være det også.

Skrevet

Takk for svar;)

 

Hadde bare et øyeblikk der jeg ble veldig irritert for noen ganger kan han virkelig gå meg på nervene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...