Gå til innhold

Babyshower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Det der babyshower noe har gått meg helt hus forbi.

Når var det egentlig det kom farende fra Amerika, og hvordan foregår det?

Det inntrykket jeg har av det, er at man overøses av gaver og kaker fordi man venter smått?

Synes det blir litt voldsomt, og litt for amerikanisert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig!

Har en følelse av at det er en litt "fjortiss-ting" å gjøre, er i hvert fall bare unge mødre som har hatt babyshower i min bekjentgjeng.

Skrevet

Fjoh, godt å høre.. Var redd for at det kun var meg som begynte å bli gammeldags :-)

-HI

Skrevet

Folk gir vel stort sett gaver til babyen uansett? Syns det er utrolig koselig å kunne samles og feire den gravide moren og den ufødte babyen.

Skrevet

Jeg hadde babyshower igår, det var veldig koselig :) Bestevenninna mi hadde bedt inn søstre, svigerinner og venninner, hvor vi spiste kaker og godis, og kosa oss masse:) Av alle tradisjoner vi har tatt fra USA i senere tid, må jeg si at dette er en av de bedre. Gaver ville man jo uansett gitt når babyen blir født. Å så var det koselig å ha en jentekveld før babyen kommer på mine høygravide dager. Gleder meg til og arrangere for min bestevenninne om noen måneder:) Er 25 btw, så den typiske unge moren er jeg ikke :)

Skrevet

Det er sant som du sier, men det er som om det blir litt mer press og forventninger når man holder babyshower. Det er ikke så personlig, føler jeg :-/ Dessuten skal man vel lage kake og en større tilstelning? Stress...

Meen meg om det.

-HI

Skrevet

Slik det gjøres nå er et helt nytt fenomen i Norge. Jeg tror det har kommet i løpet av de siste 5 årene, men hvis vi går langt tilbake i tid, noen hundre år, var det vistnok ganske vanlig å ha noe liknende før fødselen her i landet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...