Gå til innhold

Har barnet ditt fjerna mandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bevegde barnet tunga rart etterpå da?

Sønnen min på 4,5 år fjerna mandlene på tirsdag, var hos pappaen sin frem til igår. Men jeg la fort merke til at han beveger tunga si så rart når han snakker, og språket er mer utydelig nå.. Er dette normalt? Den er kanskje hoven av en eller annen grunn?

Han har slite med språket sitt tidligere (helt til han klipte tungebånd da han var 3 år), så jeg er litt redd språket går tilbake igjen nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn på 5 fjernet sine på mandag (1 uke siden i dag). De holder tunga fast med en slags "klype" eller hva jeg skal kalle det. Han hadde merker i tunga etter denne i minst 3 dager etterpå, og han mumlet litt den første uka både fordi det var litt vondt men sikkert også fordi tunga var litt hoven og rar. Men kunne du ikke ringt sykehuset, det kan jo være at de har strukket litt hardt hvis han allerede har klippet båndene? Kan det være at de bør se på det? Jeg tror nok mest at dette går seg til av seg selv, men jeg synes nå alltid det er greit å ta en sjekk om man er bekymret!

Skrevet

Sønnen vår fjernet mandlene i fjor da han var drøye 2 år. Han hadde ikke noe problemer med tungen slik du beskriver det etterpå, men som smilefjeset sier så kan du jo ringe syehuset å spørre:)

Når vår sønn hadde fjernet sine hadde han litt talevansker til å begynne med, men det var fordi han plutselig ikke var tett i nesen så når han snakket kom det luft og lydut av nesen;) hehe-hørtes ganske morsom ut stakars, men det gikk over da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...