Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg skal føde på KK, men det ser jo ikke så bra ut med tanke på denne tråden: http://www.barnimagen.com/forum/thread/143711294 Er det ingen som er fornøyde med KK?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Haukeland er vel det kjipeste sykehuset i Norge. Jeg har ikke født der, men jeg ble født der og det var så vidt jeg overlevde. Mamma gikk 16 dager over med brunt fostervann. Ble hastesnitt til slutt og jeg har fortsatt et langt arr i ryggen.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Hvorfor har du et langt arr i ryggen? (Ikke HI)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er fornøyd med KK. Jeg kom inn og og fortalte at jeg ønsket epidural når smertene ble for mye for meg. Det fikk jeg Med en gang når jeg ga beskjed om at nå trengte jeg deb epiduralen. Jordmoren kom innom rommet jevnlig og spurte hvordan det gikk, om vi trengte noe osv. Når det senere ble dramatisk og en lege kom å erklærte keisersnitt NÅ, så ordnet jordmoren alt med min mann slik at han fikk være med inn på operasjonssalen. Hun minte han også på å ta bilder når småen var kommet ut. det hadde han nemlig helt glemt Jeg fikk ha mannen min og babyen med på oppvåkningen, og fikk familierom på barsel. På barsel var det en svær autoritær barnepleier som var bare helt fantastisk, hun syns ikke det var plagsomt at jeg ringte på de så ofte som jeg gjorde. Så jeg er kjempe fornøyd med KK.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Er vel etter snittet i forbindelse ved ks tenker jeg? Har min historie i tråden om haukeland,men kan i tillegg fortelle om min mormor som fødte min mor der,og begge holdt på å dø.Setefødsel. Også en venninne av min mor holdt på å miste babyen sin i setefødsel,han har en hjerneskade i dag etter det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg hadde en flott opplevelse da jeg fødte for 5år siden. Han hadde egentlig bestemt at vi skulle på føden, men da vi kom og ble spurt om vi ville prøve stroken, gjorde vi det. Vi kom inn ca 0230 og jenta kom litt før kl 14. Hadde en jordmor frem til kl 7, så en annen til jenta var født. Etter fødselen fikk vi være alene på rommet. Etter 2 timer kom en ny jordmor inn, sammen med en barnepleier. De skulle veie og måle snuppa. Trodde jeg fikk gå da, men måtte vente ytterligere 2timer. Det var det eneste jeg synes var kjipt. Synes det var litt rart også, jeg var jo i storform. Men det var visst regler på det som sa at man ikke kunne gå før det var gått 4 timer. Men det var greit, selv om jeg lengtet etter en dusj. Rommet stinket jo fødsel, så jeg hadde ikke så lyst å dusje der. (hadde eget bad). Vi fikk plass på barselloftet, og var der i 3 dager. Utgangspunktet litt skeptisk til å ha ansvaret alene, men det var jordmor på vakt hele døgnet, så det gikk kjempebra:-) Tror jeg brukte jm en gang første natten. Så, 4timer etter fødselen fikk vi gå til rommet. Dvs jeg fikk ikke lov å gå, men ble kjørt i rullestol. Så ikke poenget, jeg kunne fint gå selv, men de insisterte. Vel fremme i resepsjonen ble vi møtt av min mor. Da vi hadde fått installert oss på rommet, var min mor barnevakt mens vi gikk og spiste kvelds:-) Blir jeg gravid igjen, kunne jeg gjerne tenkt meg både stroken og barselloftet igjen, men det er visst nedlagt begge deler..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg limer inn det jeg skrev på tråden du linker til, for jeg synes det er viktig at også de positive historiene kommer frem. Jeg er SUPERFORNØYD med haukeland, fødte på storken på stort rom med badekar og alt(fikk ikke brukt det). JM tente stearinlys for stemningens skyld, jeg fikk akupunktur for å stimulere riene, og prøvde ut sikkert 20 fødestillinger før jeg endte i fødeseng. Da babyen kom ut, ble hn tatt imot av to jordmødre og en barnepleier, begge jm tok støttegrep, så gikk veldig bra. Alt var rolig og fint, på tross av en veldig rask fødsel 2 timer, men det var to timer med pressrier) barsel var fantastisk, med god oppfølging og veiledning fra jm, fysioterapeut og flere. Fikk familierom, så mannen sov der to netter, og jeg hadde rommet for meg selv en ekstra natt. Jeg kan legge til at de satte meg i gang med amming umiddelbart etter sying, og jeg fikk kjempegod veiledning på dette (økedøgnene begynte på sykehuset). Alle jeg møtte der var utrolig omsorgsfulle og greie. Da jeg kom tilbake ca en uke etter for å ta gulsotprøver, traff vi jordmor som tok imot barnet i gangen, og hun husket både meg og hva barnet het, og jeg fikk en god klem. Så jeg opplevde ikke dette mye omtalte samlebåndet. Lykke til!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Storken er ikke nedlagt, fødte der for 3 uker siden jeg Men barselloftet er lagt ned ja. Jeg har hatt 3 fødsler på kk. 1.07- var jeg skikkelig missfornøyd med jordmor som jeg hadde når jeg kom inn og som jeg fikk igjen neste dag også ( tok 28 timer) men var veldig fornøyd med oppholdet på barselloftet. Fødte på føden her. 2.09- kom på kk og 1 time og 45 min etterpå var jeg ferdig. Jordmor var heeelt fantastisk. oppholdet var også greit, men var der bare24 timer, så .. Fødte på storken. 3. 11-Kom på kk og 1 time etter var jeg ferdig. fikk ikke vært så mye med jordmor, men hadde en student der også, og hun var helt fantastisk. Oppholdet etterpå var jeg også kjempe fornøyd med, var der i 2 døgn, og kunne fått blitt 1 til hvis jeg hadde villet Fødte på storken. Så jeg har masse positivt derfra Har funnet ut at trivsel har mye med hvilke jordmor man har. Tips, bytt jordmor hvis du får en du ikke liker. jeg angrer på at jeg ikke gav beskjed første gangen. Det har ødelagt såå mye ang den første fødselen. Lykke til med forestående fødsel, det kommer nok til å gå heelt bra
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 Tusen takk for svar! Det er godt å lese at det er noen gode historier også. Jeg syns det kommer frem så mye negativt om KK
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Det vet jeg ikke. Jeg var på barsel på sykehuset, ikke på hotellet.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har hatt tre flotte fødsler på Haukeland, og har følt meg godt tatt vare på alle tre gangene. Da ene barnet vårt ble sykt rett etter fødsel må jeg også få føye til at vi fikk nyte godt av det tette samarbeidet mellom KK og barneklinikken. Jeg er også sterilisert ved operativt inngrep på KK, er godt fornøyd med det også. Ikke tenk på det negative som skrives, og alvorlig talt, hva betyr det at noens mormor hadde en dramatisk setefødsel??? Min mormor fødte hjemme på kjøkkengulvet, hva har det med saken å gjøre? Det må ha vært leeenge siden, og verden går faktisk fremover. Fokuser på jobben du skal gjøre, og gå inn i det med åpent sinn og godt humør.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Tusen takk Det er kanskje litt forskjellige forventninger man har også? Det er jo tross alt et sykehus. Og noen trenger / krever mer oppmerksomhet enn andre. Vi har jo alle ulike behov. HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Helt klart er det forskjell på folk, det gjelder også jordmødre;-) Min erfaring er uansett at de fleste er der med ett fokus for øyet: Å hjelpe deg som fødende kvinne gjennom en fantastisk men slitsom og til tider risikofylt opplevelse . Selvfølgelig er det ting som kan gå galt på KK, som ved alle andre fødestuer og sykehus, men bottom line er at i de aller fleste tilfeller går det bra. På Haukeland har du et stort medisinsk apparat i bakhånd om noe skulle skje. Ikke la deg skremme av alle de som roper høyt med store bokstaver! Lykke til igjen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå