Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Står her med en posetiv test, har tre barn og gubben sterliserte seg i fjor.( nei ikke vært utro ) Kvalm, redd alt på en gang, forrige svangerskap lå jeg i 7 mnd, det går ikke en gang til minste er et år. Kroppen min tåler ikke flere, men har mista tre før så abort er ikke aktuelt. Hjelp litt forvirra gitt ( Orker ingen dømming i dag. Noen med noen gode råd???
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Pust med magen, forsøk å roe deg ned så du kan tenke rasjonellt. Du må snakke med mannen med en gang, en sterilisering er ganske så sikker, så du kommer antagelig til å støte på en smule mistro fra hans side. Så skal du huske på at ALT går på en eller annen måte, og at dere er to om det. Lykke til, håper dere finner den beste løsningen for dere. Og så kan du jo tenke på dette: JEG er kjempemisunnelig og skulle ønske jeg kunne bytte med deg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Som sakt har mista tre mlm de tre jentene mine så føler at det ikke blir riktig, er imot abort.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Hvis abort er uaktuelt, så må du jo bare snakke med 'gubben'.. Er ikke så veldig mye du får gjort.. Og jeg har da ingen råd å komme med.. Men snakk med han, så får dere ta det der i fra Masse lykke til..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Tusen takk, har ringt Jordmora som har fulgt meg opp i alle svangerskapa våre, hu skal ha en samtale med med i dag, hu tok meg på alvor, og veit hva jeg har vært igjennom. Ønsker deg lykke til sender gode tanker og håper det hjelper. HI
C.L.H85 Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Hvis du ikke vil ta abort, så må du jo bare gjennomføre svangerskapet da?? Er jo ingen annen mulighet... Hvis du ikke vil adoptere bort, men vil tro det er tøffere enn en abort, Få lege time hvor du tar med deg mannen din, slik at han får høre at graviditet kan skje selv om han er sterilisert... Slik at ikke du blir mistenkeliggjort. Hvis abort er uaktuelt er det jo ingen annen utvei enn å få en fjerde:) Selv om det helt sikkert vil bli tøft. Spør familie og venner om de kan stille litt opp som barnevakt, vaskehjelp osv... Lykke til og kanskje (gratulerer;))
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Takk, Er vel enda bare i kjempe sjokk hihi men alle barn er jo en glede hihi
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Gubben veit at han kan stole på meg, at jeg ikke har vært utro. Folk har fått fire før hihi Men trudde vi var ferdig med dette gitt , trur jeg skal be om keisersnitt og sterlisering på meg også hvis dette faktisk er sant .
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Gode råd ??? Skjønner ikke hvilken råd det skulle være...?? Ja, hva kan du gjøre hvis du absolutt ikke kan ta abort? Joda gjennomføre svagnerskapet, forberede deg på et helvetes svangerskap, eller blir postivt overrasket over at det blir bedre denne gangen. Jeg ville tatt abort...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 Var vel egentlig mer en utblåsning fra en som er sjokka , For hvert svangerskap så blir det bare være så dette blir nok det samme , men skal klare dette også
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg har vokst opp med tre søsken, og føler meg utrolig heldig som har så stor familie. Mamma hadde store plager med bekkenløsning/dårlig helse fra siste svangerskap og oppover i barndommen min, men jeg kan ikke huske at det ga oss noen mangler. Derimot hadde vi en far som var flink til å hjelpe til i huset, dessuten hjalp vi også mye til selv. Dette greier du nok kjempefint:) Lykke til og tenk på hvor heldig du er som venter nummer 4!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Du har rett, må ha større bil nå da hihi Men huset er stort nok det er bra hihi Får se hva Jordmora sier i dag Takk
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 Hørtes ut som om gubben din sin sterilisering har "grodd til bake" Vet om ei som har opplevd det og, han var blitt sterilisert men vips så var han det ikke lenger hehe Lykke til, har du klart tre klarer du lett en til
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 Det er ikke alltid at alle operasjoner er vellykket. Det må jo være tilfelle med din mann. Hvis kroppen ikke tåler flere svangerskap, er abort det eneste riktige. Du har 3 barn som skal ivaretas. Selv har jeg bare ett barn, men om jeg skulle bli gravid, vet jeg at det må bli abort. Jeg vil at mitt barn skal ha en levende mor.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 Tja, om du er imot abort - blir det vel baby da :-) Gubben får vel bare si det han vil - han var tydeligvis ikke steril nok haha...... Kanskje sterilisering på begge etterpå? Siden du uansett må gjennom dette foreslår jeg at du psyker deg godt opp, og gjør det beste du kan ut av det. Gubben kan jo ta hus og heim imens.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #18 Skrevet 24. oktober 2011 Ja da har jeg fått bekreftelse på at jeg er gravid, Satt en time hos Jordmora, skal på UL i morgo for og se hvor langt jeg er på vei. Hu støtter meg i uansett valg jeg tar, hu veit jeg er imot abort men hu veit hvordan kroppen min er når jeg er gravid. Hu kunne være med på samtale med Evt leger hvis jeg velger abort, Så her blir det en laaang kveld etter unga er lagt om hva vi gjør. Og se hva UL sier i morgo Evt. Takk
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #19 Skrevet 24. oktober 2011 Hei :-) Vi hadde tre barn - og skulle stoppe der... Et av de tre barna er i tilegg funksjonshemmet og trenger tilsyn hele tiden (kan sammenlignes med downs syndrom). Vi hadde bestemt oss for ikke å få flere, siden vi i tillegg til 2 friske barn; har et barn som trenger såpass mye ekstra hjelp og tilsyn. Men så var det i våres da at jeg fant ut at jeg var gravid likevel ;-) Jeg er som deg - klarer ikke å ta abort. Så hos oss var det ikke noe å lure på. Jeg har i tillegg hatt en operasjon som gjør at jeg har risikosvangerskap og har tatt det med ro siden uke 16 - og lagt helt siden uke 23. Har nå kommet meg over 30 uker. Er fare for prematurfødsel - og jeg får ikke lov til å løfte ut av oppvaskmaskinen en gang! Mannen min har vært kjempesporty, og tatt alle tilleggsoppgavene på strak arm!!!! Han har gjort ALT i huset og med ungene - mens jeg har vært innlagt på sykehus over en mnd, i tillegg til at resten av tiden så har jeg bare lagt på sofan. Det jeg vil frem til er at dette klarer dere om dere ønsker det. Dere må bare innstille dere på en tøff periode fremover, men i enden henger den beste gulroten ;-) Jeg skal ha keisersnitt, og skal steriliseres i samme slengen da! For flere enn 4 barn har vi ikke tenkt å ha... hehe - tror jeg da ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #20 Skrevet 24. oktober 2011 Først vil bare si tusen takk for varme ord, og ikke minst lykke til med resten av svangerskapet. Det verd det som du sier, vi har bestemt at me tar det som det kommer, min mann vil ikke ta abort og det er en stor bør løftet av mine skuldre når han sa dette. Skal på UL i morgo og håpe at det er et lite hjerte inni der som banker, trur nok at hvis dette svangerskapet går bra kommer jeg til og be om keisersnitt og be om at de brenner alle kanaler der og at gubben tar en ny sjekk hihi. Lykke til , klem.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #21 Skrevet 24. oktober 2011 Gratulere så mye! Du vet nok like mye som meg at et nytt familiemedlem er en fantastisk glede Jeg har faktisk også opplevd å blitt gravid med "sterilisert" mann. Han ble glad- selv om han har 3 fra et tidligere forhold. Her har vi nå 7 barn tilsammen med "mine, dine- og våre" barn Skal si det er mye å henge fingrene i, men det er så fantastisk gøy. Man får så mange opplevelser og så mye kjærlighet Lykke til med svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå