Gå til innhold

100 meter å gå, nei deeeeeeet er slitsomt det!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir sluppet av på vei til skolen, og må da gå 100 meter. Det er så slitsomt!! Og en forbanna kamp hver dag! Det går en snarveis tversover i luftlinje, og det er kjappere for henne å gå den korte biten enn at vi skal kjøre henne rundt. Og hvorfor kjøres når man kan bruke beina? Skal sies at vi har hele 400 meter (med bil, jeg har målt) til skolen, og det blir ca 200 meter å gå med denne snarveien. Hun sitter som sagt på til veien, for da skal mannen motsatt retning. Men herlighet, hun kommer jo til å dø halvveis for det stykke der!

Igår var vi å gikk tur i 2 timer, det var ikke slitsomt...

Jeg er for at ungene skal gå så langt det lar seg gjøre, og at trafikkbildet er kaotisk nok på vår skole, nettopp fordi de som bor tvers over skolen KJØRER ungene sine. Hun kan gå, syns jeg!

Er jeg for streng? :) Hun går i 2.klasse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel vår datter på 3,5 år går til barnehagen (selvsagt med følge). Det er 500 meter, jeg synes ikke det er for strengt at ungen går til skolen selv.

Da jeg begynte på skolen (7 år) gikk vi 1,9 km hver vei hver dag. Det var av og til litt trådt, men vi hadde mye moro på veien også. (vi "samlet" opp flere barn underveis, jeg gikk det første stykket alene siden jeg bodde lengst unna). Det var faktisk aldri noen som ble kjørt eller hentet. Det var en selvfølge at vi gikk selv og at vi låste oss inn når vi kom hjem. Jeg tror vi gjør barna en stor bjørnetjeneste som ikke lærer dem denne type selvstendighet i ung alder.

Skrevet

Takk! Jeg er så enig, så enig. Tror jeg på det lengste hadde 3 km å gå en vei til skolen (bytta litt for ofte skole). Jeg har veldig lyst å ta med datteren min dit, parkere bilen, og gå den veien. Så kan hun få se hvor kort vei hun egentlig har.

Hun har nøkkel, og går hjem selv. Er alene hjemme kanskje 30 minutter før jeg kommer. På skolen hennes blir samtlige kjørt, fulgt inn i klasserommet, før de blir hentet i klasserommet/sfo på slutten av dagen. De slipper å bære sekkene selv også. Jeg vil ikke være den mora som hele tiden skal ordne og fikse, jeg syns hun kan ha det bittelille ansvaret selv (og hun klarer fint å gå hjem selv, og klarer seg hjemme alene)

HI

Skrevet

Jeg måtte gå 1 km hver vei til skolen fra første skoledag. Ble så å si aldri kjørt, bare hvis snøstorm.

Men når man vokser opp forandrer man på rutinene fra man selv var ung.. har du kjørt henne til skolen flere ganger? Barn er egoistiske og vil ha det slik som de ønsker. Har du gitt lillefingeren vil de jo ha hele hånden hvis de ser de har mulighet til det. I tillegg ser sikkert jenta at alle andre blir kjørt. Jeg husker det var et fåtall som ble kjørt i min skoletid, men gud hvor misunnlig vi var likevel!! LUKSUS!

Har hatt samme problemet her, slet veldig i 2-5 trinn. Vet det er min egen feil da jeg kjørte litt for ofte, hadde med jobbsituasjon å gjøre. Måtte være steinhard for å få endring. Barnet mislikte meg sterkt, og vi kom forsent noen ganger. Det gikk til slutt!

Skrevet

På morningen har hun nok blitt kjørt litt for ofte, men når jeg kjører på den tiden så skal jeg den veien. Syns det blir så dumt å låse dørene, vi voksne setter oss i hver vår bil og kjører, så må hun gå. Lillebror blir jo kjørt i bhg...

Hun har dog gått hjem siden midten av 1.klasse. Der er jeg beinhard. Har hendt et par ganger at jeg har hentet henne, men det er bare for å være grei egentlig.

HI

Skrevet

Hun er rett og slett blitt for vandt litt å bli kjørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...