Gå til innhold

Hva betyr dette? (sakkyndigrapport)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står i en sakkyndigrapport (som er ganske positiv ang. situasjonen i hjemmet) står: "Jeg går ut i fra at det er allmenn kjent hva det har å si for oppdragersituasjonen at det er flere barn i en familie" - hva menes da? Jeg kan komme på ganske mye det har å si at det er flere barn i familien, men her virker det jo som om det er snakk om en helt selvsagt ting.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men jeg antar at det betyr at barn lærer av hverandre og bruker hverandre som rollemodeller. Samtidig "oppdrar" gjerne eldre søsken de yngre.

Skrevet

Det var i grunnen dette jeg tenkte på også, at barn som har søsken sosialiseres på en annen måte enn enebarn.

Hi

Skrevet

Det er vel allmenn kjent at i familier med mer enn 3- 4 barn, så er det oftere dårlig mulighet til å følge opp den enkelte. Enebarn klarer seg vanligvis veldig bra i normale hjem, mens de med flere søsken i normale hjem likevel kan føle seg en del overlatt til seg selv og sine søsken.

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Kjenner faktisk flere enebarn fra "normale" hjem som sliter litt enn barn med mange søsken fra "normale" hjem... Barn med mange søsken er ofte både mer empatiske og mer selvstendige.-Er min erfaring;)

Skrevet

Dette er snakk om et hjem der det er to barn, og det gode forholdet mellom søskene understrekes.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...