Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Når det står i en sakkyndigrapport (som er ganske positiv ang. situasjonen i hjemmet) står: "Jeg går ut i fra at det er allmenn kjent hva det har å si for oppdragersituasjonen at det er flere barn i en familie" - hva menes da? Jeg kan komme på ganske mye det har å si at det er flere barn i familien, men her virker det jo som om det er snakk om en helt selvsagt ting. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er ikke helt sikker, men jeg antar at det betyr at barn lærer av hverandre og bruker hverandre som rollemodeller. Samtidig "oppdrar" gjerne eldre søsken de yngre.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Det var i grunnen dette jeg tenkte på også, at barn som har søsken sosialiseres på en annen måte enn enebarn. Hi
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Det er vel allmenn kjent at i familier med mer enn 3- 4 barn, så er det oftere dårlig mulighet til å følge opp den enkelte. Enebarn klarer seg vanligvis veldig bra i normale hjem, mens de med flere søsken i normale hjem likevel kan føle seg en del overlatt til seg selv og sine søsken.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Det er det dummeste jeg har hørt. Kjenner faktisk flere enebarn fra "normale" hjem som sliter litt enn barn med mange søsken fra "normale" hjem... Barn med mange søsken er ofte både mer empatiske og mer selvstendige.-Er min erfaring;)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Dette er snakk om et hjem der det er to barn, og det gode forholdet mellom søskene understrekes. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå