Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg var kraftig som tenåring, ikke nå men det er fordi jeg generellt spiser sunt da, prøver allefall. Faren er overvektig. Datteren min er ganske bred bygd og har litt mage.. Er utrolig glad i mat, kan spise hele tiden..men stopper når hun er mett..ofte spiser hun bare 1 skive til frokost..mens andre ganger vil hun har 3... INGEN godteri i ukedagene med mindre det er noe spesielt. Kun vann i ukedagene, gjerne litt juice. Hun er 3år. Bør jeg ta kontakt med helsesøster for råd? Hun er ikke tjukk men kraftig bygd og med mage... Hun liker ikke magen sin, sier den er stor..men jeg sier den er fin, vil ikke gi en såpass liten jente komplekser!! bruker 104 i klær.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Høres ut som det er du som har problemer, og ikke ungen? Hun høres helt normal ut synes jeg, men du oppgir ikke høyde og vekt så et er vanskelig å si. Den babymagen forsvinner etterhvert, her har lillesøster på 2,5 år tutemagen sin enda, mens storesøster på 4 år nå ha helt flat mage, den har bare forsvunnet ettersom hun har vokst. Så lenge ungen spiser sunn mat og er normalt aktivt, ikke spiser snop og bakerivarer i ukedagene er det ingen store sjanser for fedme altså.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Hvor høy er hun? Hva veier hun? Jeg skjønner hvordan du har det for har selv vært tykk og det samme har mannen min og alle jentene på min side av familien har et fedme problem. Min datter på 3,5 er 20 kg og 99 lang men ikke tykk kraftig ja, ingen ting på kroppen hennes som fremstår som feit. nevn problemet ditt neste gang dere er hos legen.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Hun veide 15 kg i mars..tipper hun veier 17 nå da eller 18..men ikke sikker!! Vet ikke høyde men tipper hun er ca 95 cm... Hun er ikke tjukk, men bare kraftig bygd..er nok kanskje mest frykten..når jeg ser på faren og husker meg selv som tenåring/barneskole alder... Det positive er at hun aldri er i ro, og hun er veldig aktiv..pleier å la henne gå turer også, hun er ikke såå glad i gå tur..men jeg mener hun må være mye i aktivitet:) som andre barn.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 ikke gå til helseøster for råd. i følge percentilskjemaet er hun litt stor. gutten min er 14 kg og 98 cm høy- jeg fikk beskjed om at han er for tung.. til tross forat du kan telle ribena hans... stol på deg selv, høres ut som du gjør alt riktig i forhold til kostholdet hennes. barna vokser i rykk og napp, snart strkker hun seg masse i høyden uten at vekta øker. slapp av, og ikke overfør dine kropskomplekser til henne=)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Ta heller og snakk med legen du hvis du er usikker
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Barnvoser i rykk og napp:-) Kanskje er hun typen som er litt rund? De to eldste mine er helt forskjellige; Eldste er kraftig bygd. Hunspiser sunt, men virker som hun har arvet genene til faren. Søsteren er tynn! Er som en strek, og null former. Gi datteren din ha et sunt kosthold. Pass på at hun godtar kroppen sin som den er:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå