Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 være OLJEFONDET. Slik er det å rote seg inn i EU. Kva synest dokke om at Oljefondet forsvinner til det ? Tenk om det bli gjort.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Først litt til meg selv, så litt til meg selv....så mye til meg selv..... Hva er galt med å hjelpe andre?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Altså... Det er vel nokså usannsynlig at oljefondet i seg selv kan redde Europa. Dessuten er det neppe snakk om ar de bare skal ta pengene uten videre.. Hvis de vil presse Norge til å låne bort store deler av oljefondet (noe de ikke har sagt at de SKAL gjøre), vil dette i så fall skje uavhengig om vi er medlemmer eller ikke av EU. Vil du faktisk sitte å se på at hele Europa står i knestående, framfor at man skal prøve å få alle opp av gjørma? Om hele Europa går konkurs, vil det ramme hardt her i Norge også, og oljefondet vil være lite verdt. Det er en grunn til at vi allerede må føye oss for EUs krav slik vi har gjort i mange år allerede. Uten samarbeid, er det vanskelig for Norge å eksportere/importere uten å bli møtt med sanksjoner. Dette koster oss allerede mange penger, så vi blir på sett og vis melket av EU uten å være medlemmer. Ikke for det... Det slutter aldri å overraske meg at vi synes vi fortjener de pengene, fordi vi er heldige med våre ressurser. Er det ikke rart at vi skal eie ting vi finner i naturen, og sitte og meske oss med det mens andre ikke har ressurser så de klarer seg?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Tror du vi får det igjen? Veit du kva Oljepengane er rekna til ?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Det vil vel være svært naivt av EU og tro at Kinas evt. hjelp og oljepengene skal gis bort i stedet for å lånes. Det ville også være svært naivt å låne bort pengene, for så å regne med og få de tilbake etterpå. Det betyr ikke at man ikke skal bidra?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Da må ingen klage over problema som kommer når Oljefondet blir brukt. Mat momsen stiger, høgare bensin ,disel og etc. EU har det under lupen.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 På en måte syns jeg det er tragisk at vi med våre penger skal redde grekere som pensjonerer seg når de er 52 år og mottar 100 % lønn helt til de dør. Eller spanjoler som trikser og jukser med statsbudsjettene sine, eller italienere som stort sett jobber svart. På den annen side så er det på tide at nordmenn slutter å sutre og sykemelde/trygde seg bare de har litt vondt i vilja, så kanskje det er på tide med en skikkelig vekker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå