Gå til innhold

Hjelp! Kobberspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått satt inn kobberspiral. Når jeg stikker inn fingeren kjenner jeg mange cm av tråden. Skal det være slik?

Ser for meg at dette kan bli problematisk under samleie..

Hvordan kjennes din spiral ut oppi der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kan kjenne trådene ut fra llivmorhalsen også. Ettersom jeg har blitt fortalt er det slik det skal være. Jeg jobber også med seksualopplysning og innenfor dette arbeider vi særlig med prevensjon. Spiralens tråden burde henge ut av livmorhalsen med god margin slik at det ikke skal være problematisk for lege/gynekolog å fjerne den. Det er også større risiko for at den "forsvinner" inn i livmorhulen med falsk trygghet om trådene er for korte. Nå er jeg ingen lege med det er det jeg har blitt opplært til å si.

ang samleie så har vi ingen problemer med dette. Samboeren min kjenner det ikke.

Kvinner er forskjellige, og anatomien i underlivet deretter. Noen har livmorhalsen langt ned, noen har den høyt. Når man har født ligger livmorhalsen mye lavere en før uansett.

Skrevet

Du skal kunne kjenne trådene (etter hver menstruasjon bør du kjenne etter om trådene fortsatt er der - jeg har faktisk mistet min spiral en gang uten at jeg merket det...). Om mannen din kjenner trådene under samleie, så kan du få dem klippet kortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...