Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Har et navn som kan skrives på mange måter og er usikker på hva vi vil velge. I utgangspunktet så leste jeg navnet første gang med Z så føler at det blir mest riktig. Men navnet kan også skrives med både S eller C som jo er mer vanlige forbokstaver i norge... Hva ville du ha gått for??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Spørs jo på navnet, enten c eller s. Kjenner ei Zandra, måtte venne meg litt til den.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Det kommer veldig an på navnet. Cecilie ikke Sesilie Stine ikke Ztine osv...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Det kommer jo an på hvordan du vil at navnet skal sies også da. Sandra blir uttalt akkurat som det står Candra blir Kandra Zandra blir uttalt med stemt s. Helt generelt så ville jeg ha gjort det så enkelt som mulig og med minst sjanser for feilstaving og grublerier for de som skal lese og uttale navnet.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 Vil du virkelig ha hjelp, eller vil du gjøre deg interessant?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Hi her... .jammen er folk utolmodig her inne Navnet er Zelia / Selia/ Celia....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Celia med c. Både s og z (særlig z!) skriker foreldre med behov for å gjøre seg interessante.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Skriv det med C. Ikke gjør navnet så tungvindt. De fleste vil skrive det med C uansett, og da slipper dere å måtte rette på navnet hele tiden. Vi har selv valgt den enkleste versjonen av et navn som kan skrives på mange måter, og er glad for det. Selv om vi fortsatt får spørsmål om det skriver med c, k eller ck.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 Det må du nesten stave med C, det er det vanligste. Et mye brukt navn rundt om i verden, og den vanligste (og logiske) stavemåten er Celia. Rimelig populært navn i både Frankrike og Spania om dagen. Dessuten har jeg en kusine som heter Célia.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 Hi igjen Ja jeg er enig i argumentet med at Z lukter litt foreldre som vil gjøre seg super spesiell... men det var nå med Z jeg så navnet føste gang og det er det navnet jeg liker... ikke mye logisk egentlig for utalen blir jo den samme... men det er Zelia eller Zeliha som er navnet jeg forelska meg i... klarer ikke helt å slå meg til ro med Selia eller Celia... Godt jeg har litt tid å tenke på det... også er det kanskje greit å få hormonene litt ut av kroppen før vi bestemmer oss
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 Absolutt Celia! Tenk på ungen også, da, som må presentere seg som "Zelia med Z" eller "Zeliha med Z og H før a'en" hele livet fordi mora hadde forelska seg i en unorsk bokstav..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2011 #18 Skrevet 24. oktober 2011 Hvis dere er norske synes jeg dere bør velge "S". Alt annet ser etter min mening enten jålete eller harry ut. Hvis det dreier seg om oppkalling kan eventuelt "C" eller til og med til nøds "Z" velges.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå