Gå til innhold

Jeg tror barnet mitt foretrekker mormor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen har hun vært hos mormor.Og i dag når moren min kom til meg for å levere,Hun satt her litt før hun reiste hjem.Da henvendte barnet mitt seg bare til mormor.Spurte mormor kan jeg få vann ,Og skulle ha trøst når hun slo seg.Og gikk til mormor for å få trøst å kos.Jeg kunne bare vært en dritt på veggen sånn følte jeg det.Jeg har bodd hos min mor det første året barnet var liten.Og hun har også vært mye her og hjulpet til.men jeg kjenner jeg blir såret.og lurer på om jeg i det hele tatt betyr noe for barnet mitt?Barnet er litt over tre år.Føler jeg blir usikker på meg selv i morsrollen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er mormor med barnet da?

Flere ganger i uken? Daglig? En gang i uken?

Skrevet

Kanskje to ganger i uken.Er på besøk hos oss.Ligger over og står opp med barnet om morgenen.

Skrevet

Jeg trur heller jenta di bare synes det er stas med mormor. Deg har hun jo for altid helt betingelsesløst, mens mormor er der iblandt og stuller og steller bare for henne. Jeg kan skjønne følelsen din. Men trur ikke på noe vis at barnet ikke er like glad i deg. Ta det heller som en ressurs at barnet ditt er så pass elsket av andre en deg, og at hun elsker tilbake.

Skrevet

Du sier ikke noe om alder på barnet!

Jeg syens det høres veldig hyggelig ut at hun har et så godt forhold til mormoren sin og får lov til å ha den generasjonen i livet sitt!

Da barnet mitt var ca 18 mnd, ble jeg avvist så det sang da jeg hadde vært borte fra barnet en tid.

Hun "straffer" også faren om han har vært borte (er nå 3 år).

Tror ikke du skal legge så mye i det.

Skrevet

Hun skriver i hovedinnlegget at barnet er litt over tre år da ;p

Om du føler dette blir veldig ille så syns jeg du skal snakke med din mor om det. Hun mener selvfølgelig ikke noe vondt med det og jenta de syns nok det bare er veldig gøy med mormor ;)

Skrevet

slkønner hva du mener.. datteren min har helt siden hun var født foretrekker hun Farfar, men det er bare koselig tenker jeg i de timene vi er der får vi litt fri :)

Skrevet

Her brukte søsteren min vår mamma som barnevakt i hytt og pine. Og etterhvert så foretrakk jenta bestemoren. Bestemoren ble kalt for mimmi, men etterhvert så kalte barnet bestemoren rett og slett for mamma. Dette var så klart veldig sårt for søsteren min, men definitivt noe man må regne med når man "lar" en annen person passe barnet så mye.

Skrevet

Det er da ikke så rart at hun henvender seg til mormor når hun har vært der hele helgen :-) Hun har da vent seg til at du ikke er der og mormor er der. Slapp av og nyt at du har noen som kan avlaste deg på en så god måte at datteren din føler full tillit :-) Det er du som er Mamma og det vet nok datteren din godt :-)

Skrevet

Jeg er enig med 23.41! Selv er jeg ofte på besøk hos tantebarna mine, og når jeg er der vil 4-åringen at jeg skal gjøre alt. Foreldrene får ikke lov til noe, hverken når det gjelder legging, dobesøk, lek eller trøst, alt skal gjøres av meg. Selvsagt elsker 4-åringen foreldrene mer enn noe annet, men det er nok litt ekstra stas å få oppmerksomheten fra noen andre enn dem man ser daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...