Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Er det sånn at far nå har rett på 12 uker permisjon med babyen? Hvor mange har mor rett på? Huff, dette er vanskelig syns jeg. Jeg vil jo at mannen skal få så mye tid som mulig med babyen, men vi får barn i april. Dvs at min permisjon, hvis jeg velger den lengste, vil slutte tidlig i februar? hav skal vi gjøre med ungen da? den er jo bare 9 mnd, og far har IKKE mulioghet til å ta seg fri/ha permisjon før etter sommern. han vil ha gradert permisjon. Skulle ønske denne delingen au v uker var noe man kunne bestemme mer selv. Og det syns gubben også. Som han sier, det er jo mamman som har puppen!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Mor har rett på 9 uker hvorav 3 uker før termin/fødsel, far har rett på 12 uker og resterende 26/36 uker (avhengig av dekningsgrad) kan dere dele som dere vil..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Husk at han må søke om utsettelse av permisjonen hvis han ikke skal ta sin del rett etter din. Ellers så mister han den. Du kan ta ulønnet permisjon, eller så må du ordne barnehage/dagmamma når du starter i jobb igjen. Ellers å må far ta sin del med en gang du er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå