Gå til innhold

Ser bennpunkt om voldtekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får sånn inntrykk av at voldtekter er velig vanlig?

Her inne er vi jo mane kvinner av varierende aldrer.

Og siden vi er anonyme tenkte jeg dere kasskje kunne skrive om du har opplevd voldtekt, eller overgrep. Og evt. hvor gammel du var når det skjedde?

Bare fordi jeg vil se om det stemmer det med at det gjelder så mange.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og, jeg hi, er da en som har opplevd både overgrep da jeg var barn, og to voltektet etter jeg ble eldre.

Skrevet

Veldig vanlig er det vel ikke, jeg kjenner ingen som har opplevd noen av delene (eller hvertfall ingen som har sagt noe, heller ikke hørt noen rykter om dette blant kjente).

Men det jeg opplever ute i verden er at det er ofte de samme som går igjen, dvs de som har opplevd overgrep blir voldtatt og gjerne også voldtatt flere ganger.

Skrevet

40 % av venninnene mine har opplevd det. Inkludert meg selv. Jeg var 24 år og fikk noe i drinken jeg ble påspandert. Ukjent mann - (Jeg er så dum at jeg snakker med alle når jeg er litt påseila, og dette var et av tilfellene). Husker bare bruddstykker. Husker jeg våknet av at han reiv av meg buksene, og at jeg ikke skjønte noe og jeg husker at han snakket med seg selv om hvor deilig jeg var.

Husker ikke mer før jeg våket opp, naken - 10 timer etterpå.

En av venninnene mine ble voldtatt av en kollega, da hun var på jobb på en kebabsjappe.

En annen ble voldtatt av en bekjent.

Den siste ble voldtatt på nachspiel da hun hadde lagt seg.

Skrevet

Jeg visste ikke om noen av venninnene mine sine voldtekter før jeg var åpen om min - så det er nok ikke usannsynlig at noen av venninnene dine har opplevd det.

Venninnene mine og meg selv er ressursterke personer - godt utdannet og vanker ikke i et miljø der vi kanskje hadde vært mer utsatt.

Hilsen den andre 22.19.

Skrevet

Jeg ble utsatt for overgrep da jeg var liten, var ca 6-8 år.

Jeg ble voldtatt da jeg var i slutten av 20-åra.

Ingen vet dette, bortsett fra en terapaut som vet om overgrepet da jeg var barn.

Mørketallene er stor, jeg tror at over 50 % har opplevd noe form for seksuellt overgrep. Og mørketallene blandt menn er nok enda større enn hos kvinnene.

Skrevet

Ble voldtatt som 12 åring, 16 åring og 17 åring.. Altså, jeg har 3 voldtekter bak meg.

Saken er den at mine nermeste vet kun om den første, det kom i dagslyset da jeg var 15 år, da fikk jeg halve slekta på nakken, mente jeg bare løy om det. Så har holdt kloklig kjeft om de to andre voldtektene..

Skrevet

Jeg ble misbrukt da jeg var rundt 16 år. Av noen jeg kjenner og stolte på. Det plager meg fortsatt. Er nå 29 år.

Kun min mann som vet om det. Ingen venninner. Har ikke behov for å dele det med verden.

Skrevet

Bestevenninna mi ble voldtatt da hun var 19... På toalettet på et utested på fest i Oslo..

Skrevet

Jeg har vært utsatt for tre voldtekter. Jeg kjenner til ganske mange andre som har blitt voldtatt også.

Skrevet

Jeg jobber på et overgrepsmottak, og ja, det er ufattelig mange voldtekter. Vi får bare inn noen få av de, det er et sinnsykt mørketall.

Skrevet

Overgrep som liten fra jeg var 2 til ca 5/6.

Ingen voldtekter sånn egentlig noen kanskje i grenseland pga alkohol og annen drit jeg putta i meg en periode jeg slet veldig.

Men kjenner hvertfall 4 stk som har opplevd voldtekter og 3 som har opplevd grovt misbruk som små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...