Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Har fått trøske, både jeg og babyen. Har fått mikstur av legen til babyen, men nå har jeg også fått det. Ser på ammehjelpen at man kan bruke canesten krem. Jeg har liggende canesten krem fra en kombipakke etter problemer nedentil under graviditeten, og lurer på om det er samme krem som anbefales på ammehjelpen? Altså, kan jeg bruke av denne kremen på brystene?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, nei , NEI. Heter miksturen noe på M? I såfall så tror jeg den smaker litt mint aktig. Du skal smøre på i munn til baby, og brystvortene dine også. Husk å skifte ammeinnlegg etter hver gang du ammer.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Joda, du kan bruke den canestenkremen, men smør rett etter at du har ammet og vask brystet før du gir det til barnet neste gang. Men du kan smøre barnets mikstur på puppen også, og lufttørke, ikke gå våt om det ikke er absolutt nødvendig. Bytt ammeinnlegg ofte. En annen ting som faktisk fungerer er sitronfarris, smør det på puppen og lufttørk.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Du skal bruke den canestenen som du har til underlivet. Smør på etter hver amming. Barnet skal ha Mycostatin etter 4 amminger i løpet av et døgn.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Du skal ikke smøre Mycostatin på brystene, kun Canesten, det er det som er anbefalt nå. NN 21.30
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Ta i tillegg en kur med gode tarmbakterier, for du har sopp i systemet som overføres til den lille via morsmelken. Tar du tarmbakterier så får også den lille det gjennom melken, evt kan du gi ham aldersspesifikke tarmbakterier direkte. Fås kjøpt i helsekostbutikker.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Uff, stakkars, det er dritvondt. Ikke for babyen heldigvis, de slipper unna med litt ubehag, mens mammaen synes det kjennes ut som noen drar en piggtråd ut av puppen når hun legger til barnet... Bare bruk canesten du, det var det jeg fikk anbefalt av barnelegen. Den mot sopp i underlivet er helt ok å bruke, det finnes ingen egen mot sopp på puppen så alternativene er den mot fotsopp eller den mot underlivssopp. Jeg brukte den mot underlivssopp. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for mange gode svar :-) Da skal jeg fortsette å gi ungen den greia på M, så skal jeg smøre med Canesten og håpe det hjelper. Så får jeg ta en tur innom helsekost og lege til uken og håpe at dette forsvinner så fort som mulig - for dette er VONDT!!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Fikk beskjed om å vaske med FARRIS JEG??? Både på puppene og inni munnen til babyen.... Det gikk nå bort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå