Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Det er så trist å tenke på. Mannen min har gått fra meg, og mamma på passe barnet når jeg skal føde... Er det noen som føder alene i dag? Og hvordan kommer jeg meg dit? Ambulanse?Tar 2,5 timer til sykehuset... Og tilbake igjen? Må jeg ta tog eller buss?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 og mamma må passe barnet skulle det stå...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 ambulanse ringer du,. kjøre med rier er ikke anbefalt
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Uff, så trist. Kan du ikke ta med deg en venninne? Ellers mener jeg da bestemt at barnet ditt får være hos sin far slik at du kan ha med deg mamman din!!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, gud, å kjøre selv tør jeg ikke! Hater å kjøre bil uansett...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Venninna mi tok med meg når hun måtte føde alene:) Kan absolutt anbefales!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 uff :/.. men kan ikke han ha barnet ihvertfall ja? Vil han ikke være med på fødselen engang? el vil ikke du ha han der?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, han vil nok ikke det, han vil ikke ha noen del av omsorgen og har bosatt seg så langt unna oss som overhodet mulig.. Jeg føler ikke at jeg har noen venninner jeg kan be om det...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 nei, han vil ikke være med på fødsel heller...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Har du en god venn eller venninne som kan være med deg? Du ringer ambulanse når du får rier, hvis du ikke har en venn eller venninne som kan kjøre :-) Det er nok noen som føder alene ja, av diverse årsaker. Ikke noe å tenke på, det :-) Det går nok bra uansett. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg hadde min mor med meg da jeg og ble forlatt før fødselen. Hun måtte etterhvert gå, men det var greit for jeg endte opp i operasjonen. Gikk fint. Kan du få en venninne eller en slektning eller noen andre du stoler på til å stille opp? Har hørt at noen skaffer seg en doula. Nei, du tar ambulanse.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Prat med jordmor/lege om transport, du får neppe sykebil, men syketransport er vel som regel taxi? Tror du trenger henvisning, spør lege. Hvorfor kan ikke far ha barnet når du føder? Han skal vel ha samvær, og da vil jo fødselen være en grei tid å ha det? Har du ingen andre som enten kan passe eldste barnet eller bli med deg, venninne, søster e.l.? Har du ikke annen familie? Kanskje farmor kan ha eldstebarnet, eller noen andre slektninger? Men om det kommer til å føde alene er du ikke alene om å gjøre det, er faktisk kvinner som ønsker å føde alene. Det er også kvinner som føder alene fordi pappaen er på jobb i utlandet, på båt e.l. og ikke rekker hjem. Det er garantert ikke første gang jordmor opplever en kvinne som føder alene. Har du forresten sjekket om det finnes doula der du bor? Kanskje det kan være noe for deg? Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Hei kjære deg... Om du ikke har en venninne du kan spørre så si fra til jordmor om din situasjon i forkant, da kan de sørge for en ekstra person under fødselen som støtter deg.. Du har ingen tanter/venner et eller annet som kan passe det andre barnet så du kan ha med mamman din da??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 Nei jeg har ingen andre enn foreldrene mine, som heller ikke har god helse.. Far vil ikke ha samvær... Hvar er doula? hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Forrige fødsel ble satt i gang, så det er ikke sikkert at jeg får en normal fødsel denne gangen heller, selv om jeg håper. Hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #17 Skrevet 23. oktober 2011 søk frem doula på nettet... karnsje er det noen der du bor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå