tigergutt<3 Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 synes det er vanskelig å finne 24 fornuftige småting. Blir jo veldig dyrt også hvis det skal være skikkelige ting i alle pakkene.... har en gutt på 3 år som foreløpig har fått mye små traktorer og tilhengertilbehør og småbiler da han er hel frelst for dette. Ei jente på 7 år som sikkert kan ha litt forskjellige skoleting oppi i år.
Libido- Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Har kjøpt lego starwars julekalender eske. 24 ting oppi den som jeg flytter over i pakkekalenderen =)
tigergutt<3 Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2011 Ja har kikket på slike tidligere men synes han er litt liten enda til å få lego. Han har for det meste duplo.
Fire småtroll Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg lager fire slike kalendere og har absolutt ikke fornuftige gaver i alle pakkene Jeg kan fint putte en pakke tyggis i en pakke, eller en sjokoladepeng fra Nille. Men har selvfølgelig noen nyttige pakker også og samler gjennom hele året, masse å finne om man bare husker på det. De hadde 70% på en del hårstrikker, sokker o.l. på Lindex for en stund siden, og på Nille hadde de Ta 3 ting for 10 kr til skolestart (viskelær, blyanter o.l.) Andre ting ungene her synes er gøy er f.eks tatoveringer, en egen liten reisetannkrem fra Vita o.l. I fjor fikk de også vanter, en ny buff og andre ting jeg likevel hadde tenkt kjøpe i kalenderen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg finner masse ting på salg her og der. I fjor kjøpte jeg en eske med lego (ikke en spesiell figurs) som jeg delte opp i mange små pakker, ble over halvparten bare der, så fikk de skumnisser, peppernøtter og andre ting i de små pakkene sine =) Nå som vi har en skolegutt kommer jeg til å bruke litt viskelær og blyanter etterhvert også, tatoveringer er pop og sokker har jeg brykt å ha i de =) Noe de trenger og noe de ikke trenger =) =)
❤lille stjerne❤ Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 jeg prøver å begynne å samle tidlig, for da er det lettere enn å måtte gjøre alle 24 tingene i siste liten. Jeg prøver at det skal være mest mulig ordentlige ting, ofte er noen av tingene noe vi sikkert ville kjøpt uansett. På lørdagene kan det godt være en sjokolade eller noe annet godt. Nå som hun er større (4 år) begynner det å bli lettere å finne på ting. Hårpynt, fine sokker/vanter, godteri, småleker (lego, duplo), tegnesaker, klistremerker, gulltusj etc er fine kalendergaver. Et par av gavene pleier å være litt ekstra fine, som f.eks en bok eller film til å kose seg med i adventstiden (gjerne noe med tema jul).
Mage Mi Sa Jo Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 oi jeg har ikke fått begynt enda jeg. vanligvis samler jeg små ting gjennom hele året. men har jo tanker om det: jeg ar tre barn så de deler en pakke kallender med hvær sine dager. i tillegg til dette er lørdagene en liten sjokolade til hvær av typen eventyr sjokolade/ kinderegg ol. søndagene er en aktivitet noe vi gjør sammen feks: baking av julekaker, lage islykter med glitter og annet til pynting, jule klipp og andre juleforberedende aktiviteter som samler familien i kortere eller lengere stunder på dagen alt da selvfølgelig på barnas premisser. vi holder på så lenge de orker og har lyst og glede av det. ellers putter jeg alt fra blyander og fargestifter til tannbørsteholdere, sokker og truser, og lego. men jeg er mest glad i gaver som vi kan dele og bruke sammen alle mann eller nyttige gaver som de trenger. mine barn er fra 2 år til 12 år. så det er jo litt spredning. nå ihelgen var vi ute på mose samle tur så vi kan lage en jule dekorasjon sammen. siden vi jober +++ på hverdageneblir de samlede famile aktivitetene langt til helgene og noen tar en ti min, mens andre ganger bruker vi til og fra hele dagen og minsten var helt med i fjor da han var bare ettår.. greia er å ta seg tid til å gjøre noe sammen for meg er dette jul. spenningen og ventingen og felleskapet.
tryde Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Fornufig og fornuftig.. jeg kjøper småting fra nå og utover. Hittil har jeg kjøp 4 ting.. Magisk vaskeklut, en pastill eske, såpebobbler, ny tannbørste.
Lemonia Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Eldstemann er tre år. I fjor fikk han Duplo og puslespill som jeg hadde delt opp i flere pakker. I år har jeg ikke samlet ferdig ennå, men så langt skal han få noen morsomme badeender, plastdyr, et par DVD'er (tenkte på lørdagene så vi kan se til lørdagsgodtet), slike vaskekluter som er presset sammen til en liten form og så åpner de seg når du har dem i vann. Det er i allefall det jeg har samlet inn hittil.
tryde Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 Fornufig og fornuftig.. jeg kjøper småting fra nå og utover. Hittil har jeg kjøp 4 ting.. Magisk vaskeklut, en pastill eske, såpebobbler, ny tannbørste.
Jojo x3 Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg kjøper en blanding av fornuftige og ufornuftig! Syns det er greit med begge deler når det er julekalender. Ifjor kjøpte jeg endel småting på apotek, bokhandel, hobbybutikk og matbutikk. På apoteket hadde de tannbørsteholdere til å henge på speil (figur som man stapper tannbørsten inni, gøye og nyttige, 15kr), små plastbeholdere med badekarbobler/såpe, tannbørste, magisk klut mm. Ellers kjøpte jeg smålego, blyant, blyantspisser, klistremerker, juledvd (julaften for å få tiden til å gå fortere:)), perler til å perle med, vindusmalefarge, tyggis, petshopfigur (en om gangen!), truser, mer husker jeg ikke nå.
sjøsamen Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 tassen min på to får følgende: 3 x duplo (kjøpte på tilbud på obs) rosinesker liten kjevle pepperkakeformer godis på lørdager malesaker (søstrene grene har mye bra der) biler (obs har til 10kr) sokker votter lue bamse blir fort litt kostbart, men samtidig så vet jeg at han trenger noen av disse tingene
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har funnet noen DVD'er (disneyklassikere) på tilbud (CDON) og to CD'er (jule CDER). Har også tenkt til å kjøpe ny tannbørste + tannkrem, sokker/strømpebukse/votter/pysj, godteri på lørdagene, tipsene over med pepperkakeformer og kjevle var en god ide. Skal bake sammen med naboene i år, så da kan han få de tingene den dagen. Vaskeklut som er formet som en figur har jeg også kjøpt. Noen av tingene er nok litt dyre, men jeg vet at det vil falle i smak. Orker ikke å kjøpe noe bare for å ha en ting, og jeg vet at den vil bli liggende nå når han er så liten. Da kjøper jegh eller litt dyre, men nyttige ting. Måtte jo ha kjøpt diverse ting uansett, som pysj, sokker, strømpebukser uansett
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 25. oktober 2011 #14 Skrevet 25. oktober 2011 Liker å blande litt fornuftig og litt kos jeg:) Er sent ute i år, så langt ifra alt er i hus, men har da en ide om hva de skal få! *zhuzhu pets (de solgte de på 70% tilbud her en dag;-D) *Godt i pakken på lørdagen *hvite klær + hvit kjole til Lucia *Strikk og klemmer *Ny tannbørste + tannkrem *strømpebukse i ull *kose-sokker * dvd (julefilm) *finklær på selveste julaften + snop i strømpen * småleker som de ønsker i seg, spredt utover i desember * Rosinpakker (ungene mine elsker disse enda) *Lys som går på batteri (den dagen det er lysfest) *Tøffler + hansker/votter *nye pepperkakeformer i forskjellige motiv den dagen vi skal bake
TurboPrinsessen:-) Skrevet 26. oktober 2011 #15 Skrevet 26. oktober 2011 Har ikke tenkt så mye på det. Min far har nemlig kjøpt de siste 3 årene.. Ikke alltid han har kjøpt alle gavene, men så kjøper han da kalendergaver til 5 barnebarn.. noen får alle 24, andre ikke. Kommer an på hva han finner. Jeg vet jo ikke noe før han kommer, men jeg får jo uansett tid til å handle inn etter at han har kommet med de. Første året kjøpte jeg alle gavene. Pappa visste ikke at jeg hadde begynt med pakkekalender. Da kjøpte jeg en slik pose med magnetbokstaver i. Hun elsket disse da hun var hos min søster, så da tenkte jeg det var en lur ting. Kostet lite og fikk mange gaver. Nesten halvparten... problemet var at da hun hadde åpnet 4 stk av denne gaven, så gikk hun lei... hadde jo fått det før... Så det gjør jeg ikke igjen.. hehe. Men det trenger da ikke være bare fornuftige gaver? Min far kjøper litt gjennom hele året. Om han ikke har alle gavene, kjøper jeg gjerne noen sjokolader og henger de på en lørdag.. Jeg vet jo ikke hva han har kjøpt, så det er like spennende for mor også :-)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. oktober 2011 #16 Skrevet 26. oktober 2011 Jenta på 6 får barbiesaker. På ebay får du fine barbiekjoler/antrekk/sko til 10/15 kr stykket. Og så tenkte jeg på noe fin juletrepynt, også her tenkte jeg ebay kunne være med.
Gjest sug lut Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Neglelakk i sånne småflasker til 25 kroner fra Lindex - de har UENDELIG mange farger, null trøbbel å finne 24 om du vil fylle hele kalenderen og kjenner ditt publikum.
mamman til to gutter Skrevet 26. oktober 2011 #18 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg og søsteren min fikk pakkekalender når vi var små og et år hadde mamma kjøpt en stor pose med barbietilbehør og tror nesten det var det året kalender var mest stas:-) Utrolig hvor mye stas det er med et par plaststøvletter til barbie;-) Jeg har to sønner selv og som flere sier, så får de en blanding av fornuftige ting og ufornuftige ting. Mange av de fornuftige tingene er ting de trenger uansett, som sokker, luer, votter, ting de kan lage julegaver av, maling, fargeblyanter, smekker (Hi sine er vel litt for gamle til det...), nissekostyme, luciaklær, julepynt. I tillegg har de fått noe godteri, tryllekluter, badeleker, småbiler. På julaften er det fast at de får bok, tanken er at de kan kose seg med den mens det skjer lite, men vi har så mye program allerede fra morgenen av, så det blir sjeldent tid til det, men da koser vi oss med den i romjula i stedet for. Jeg har egentlig ikke handlet inn noe til i år, men fant noen drikkeflasker på tilbud og det trenger de og har også funnet et par veldig billige bøker til han på snart 2år.
Gjest Filifjonka Skrevet 27. oktober 2011 #19 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg blander nyttig og unyttig, fornuftig og ufornuftig. Lørdagene kan det gjerne bli litt godteri. Ellers samler jeg opp en del småting, som f.eks blyanter, viskelær, hårstrikker og -spenner, reflekser og notatbøker. I tillegg hender det at jeg legger inn lapper hvor jeg har skrevet (eller tegnet, da barna var mindre) noe vi skal gjøre sammen hele familien, f.eks AKEDAG PÅ JORDET eller KVELDSTUR I SKOGEN. En pepperkakeform den dagen vi skal bake pepperkaker. Trenger barna noe nytt, f.eks stillongs eller votter, pakker jeg det like gjerne inn i julekalenderen i stedet for å gi dem det den 30. november. Et år kjøpte jeg billige krus på Europris eller Nille (husker ikke helt) med julemotiv, og det var kjempepopulært. De bruker dem fremdeles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå