Gå til innhold

Tips til et bra bæresjal?


Pix

Anbefalte innlegg

Jeg har en bæresele, men føler hun ikke liker så godt når hun ligger rett opp og ned. Så lurte på med bæresjal ligger de vel litt på siden? Eller? Tar gjerne imot tips til det som har funket for dere hvertfall!

 

Snuppa sover ikke noe særlig på dagtid lengre, så tenkte kanskje bæresjal kunne funke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg et moby wrap sjal. Kan virke litt skummelt når det kommer et langt stykke stoff som du liksom skal håndtere. Men masse gode instruksjonsvideoer på entt. Øv med en bamse i fem min., og du kan det:)

 

Lykke til!

 

Hilsen mamma til verdens tryggeste gutt på snart 8 mnd. Mistenker at mye av harmonien tryggheten kommer av at han ble båret konstant frem til han ble 5mnd og syns vogn var kjekkere. Bærer enda. Men mere mei tai og vogn nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Close baby carrier (caboo) ringsjal er helt fantastisk for de minste babyene! Det er ferdigknyttet, og strammes enkelt ved hjelp av to ringer, så man slipper knyting og styr med lange reimer. Babyen sitter tett og godt inntil bærer, og snuppa mi sov alltid som en stein oppi der=) Selv om det er rett opp og ned, så sitter de mye tettere og derfor bedre i sjal enn sele de første månedene=)

 

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332

 

På salg nå er de visst også, og på 2.plass over mest kjøpte bæretøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også close baby carrier og snuppa trives godt i sjalet. Har brukt det flere ganger i forbindelse med flyreise og det er helt fantastisk å ha snuppa hengende på magen og ha hendene fri. Hun har sovet seg gjennom alle innsjekkinger og venting på fly takket være sjalet. Det eneste som er dumt med close baby carrier er at metallringene slår ut på metalldetektoren i sikkerhetskontrollen og de fleste som jobber der er så sære at i stedet for å kroppsvisitere meg og sveipe over med hånddetektor, må jeg ta av sjalet. Ganske irriterende når jeg må ta babyen ut av sjalet for at de skal sende det på båndet. Det var kun i Trondheim jeg slapp å ta av sjalet, der brukte de litt mer skjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra du sa! Vi skal til Australia til jul (pappa kommer fra aus) og jeg har vært litt bekymra med tanke på soving osv. Er bæresjal kommer nok kjempegodt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Baby Bjørn fram til nå ( hun er 4 mnd) men hun liker seg ikke noe særlig der. De sjalene dere har nevnt her, er hun for stor for dem? Evnt hvor lenge kan babyene være i de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal til australia kan nok kanskje Moby Wrap bli for varmt. Bæreglede i Oslo selger ikke dette sjalet om sommeren nettopp fordi det er såpass tykt.

 

Vi brukte bæresjalet fra Granit de første månedene (sommer) Mye tynnere enn Moby Wrap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite spørsmål om farger på Close carrier-sjalet. Ser ut som d er grå, olastoff og brunt??(taupe) å velge mellom? Vanskelig å se fargene på skjermen synes jeg. Hva slags farger har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Close Baby carrier er vel blant de bæresjalene med minst stoff og som derfor føles mindre varmt enn de klassiske flere meter lange sjalene, og egner seg derfor veldig bra i varmen=) Når det gjelder farge, så varierer det litt hva de har inne- for ikke så lenge siden hadde de noen søte med ulike mønstre på, mens nå er det mest ensfarget ser det ut som (jeg har ensfarget brunt)

 

Baremeg 74- hvis hun er 4 mnd gammel ville jeg nok heller gått for en bæresele med hoftebelte istedet for sjal, siden sjal kan bli litt tungt for skuldrene etterhvert som de vokser seg større. Manduca er en knallgod bæresele fra 4-5 mnds alder og helt opp til 20 kg, den kan brukes lenge med andre ord, og fordi hoftebeltet tar det meste av vekta kjenner man det ikke i rygg og skuldre i det hele tatt! Anbefales på det varmeste=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...