Supersnusken Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 ..på pakken står det at man skal varme opp vannet til 40 grader, og så blande i pulveret. kan man da bare bruke varmt vann fra springen? Det må da være greit så lenge man ikke skal koke vannet? Eller er det feil...
Babyønske �� Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, du kan ikke bruke varmt vann fra springen. Det skal man aldri bruke i matlaging uansett. Dette inneholder bakterier og mest trolig kobberavleiringer Bruk kaldt vann og varm det i micro eller i vannkoker noen sekund.
*LP* Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Vi koker alltid vannet, og så avkjøler jeg det litt før jeg helder det oppi grøten. Pulveret gjør også vannet kaldere. Smaker først før lillemann får passe varm grøt. Tar litt lengre tid enn micro osv, men fungerer bra.
Håpefull77 Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 En skal aldri bruke lunket eller varmt vann fra springen i noen matlaging. Det kan være en del avleiringer osv i varmtvannsbrederen som gjør at dette ikke er anbefalt. Om varmtvannsbrederen ikke er varm nok, kan det bli bakterievekst også. Jeg koker vann på vannkokeren, ikke alltid jeg lar det koke helt opp, men om hun skal ha melk samtidig koker jeg det opp. Blander da kokt varmtvann med kaldt vann fra springen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå