Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg bruker jeans og en genser til alt...iallefall nesten alt. Og trenger virkelig å finne min stil. Savner å kle meg i noe flott som jeg føler meg spesiell i - uten at det blir stivpyntet. Ser mange kvinner som kler seg så flott. Hvordan klarer dere det? Trenger mange tips og råd på hvordan gå frem. Jeg forstår at ikke alle passer alt. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hva bør jeg ha i garderoben? Har prøvd flere ganger, men ender med å kjøpe mange plagg jeg liker, men som det ikke finnes en rød tråd gjennom. Får man mange tips i moteblader? Bør jeg finne en person som har stil og kopiere? Bør jeg gå innom flere butikker? Nettsider? Klær og sminke og livet ellers er på plass....jeg går bare kledd som en 13år gammel jente. Er snart 34år!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg er akkurat likedan og det jeg synes er verst er at når jeg kjøper meg et nytt antrekk så kvier jeg meg for å bruke det fordi det "ikke er meg". På jobb og slikt, jeg blir skikkelig brydd hvis noen kommenterer "oj, har du pyntet deg i dag". Så blir jeg usikker og tenker at æsj dette var vel bare teit. Håper noen har noen gode råd, vi er flere som trenger dem. Jeg er også flink med sminke og hår, men stilmessig ser jeg ut som et "før-bilde" i en bli-ny artikkel!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Vet du/ dere hva jeg gjør? Jeg var på samme måte! Var helt amøbe på å sette sammen ting! Og jeg ønsket SÅ å se bra ut.. Jeg gikk inn i en butikk som hadde mye tøft og sa rett ut som det var : " Hei! Jeg trenger et antrekk. Et som fremhever mine gode sider, skjuler mine dårlige sider og får meg til å føle meg bra." De satte sammen alt til meg. Og nå har jeg 10 forskjellige antrekk som jeg ELSKER. Etterhvert får jeg litt mer sansen for hva som passer også og lærer litt etterhvert. Alt du gjør er å be om hjelp fra de i butikken... de kan sette sammen det meste og få det til å se kult ut!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Tja, ikke lett å si hva man gjør for å få sin egen stil. Jeg har min egen stil, men jeg ser ikke mye i moteblader. Ikke sikkert du ville synes min stil var så fin heller Jeg tror det handler mye om å tørre å gå med klær som skiller seg ut. Jeg hadde f eks lenge en sperre når det kom til kjoler og skjørt. Det jeg gjorde var å utfordre meg selv til å gå med det uansett. De første gangene følte jeg meg litt dum, men så fikk jeg positive tilbakemeldinger på det, og så føltes det til slutt greit. Mye handler om å vise selvtillit i forhold til hva man går med. Hva synes du er fint da? Hvis du vet om noen du "ser opp til" i klesveien, så kan du jo prøve å kle deg nogenlunde likt? Eller så vet du kanskje om noen butikker som har den stilen du er ute etter, og da kan du jo gjøre som hun over foreslår - å spørre de som jobber der Er du heldig så kan de noe om klær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå