Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 spiser hun godteri og drittmat. Det er åpen buffet på godteri, boller og drittmat. Hele helgen, hele døgnet. Hun er bare 2 år. Det synes jeg er veldig trist, for jeg gir henne minimalt slikt selv. Hun kan få en eske med smurf og en liten sjokoladebit eller lignende på lørdagene, men jeg er ingen fan av at barn skal trykke i seg ubegrenset med slikt. Det ser heller ikke ut som der er noen grenser ellers. Hun får viljen sin stort sett alltid med han og det gjør halvsøskene hennes også. Jeg har ikke sagt noe til ham til nå.., for hun er der såpass sjelden, men tror ikke jeg klarer å holde meg mye lengre. Han er en flink pappa ellers. Er flink til å leke med barn. Hadde dere sagt noe?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Det er ikke noe du kan gjøre med det likevel. Så du kan like godt la være å si noe som kan ødelegge samarbeidet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Hvordan vet du dette? Hun er der sjelden? Har de ikke en fast samværsavtale? Hvis hun er der sjelden hadde jeg ikke brydd meg, la ham gi henne det han vil så lenge han også sørger for at hun får i seg ordentlig mat også. Hadde han hatt henne 50 % ville jeg helt klart slått ned på det, da handler det om barnets helse og forhold til mat.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, det hadde jeg. Er redd for at min datter skal få diabetes e.l. Og sukker får de nok av andre matvarer. En bolle eller tre gjør ingenting hvis hun er hos pappaen sjelden, men å kjøre på med mye brus, saft og godis ellers kan være skadelig. Er litt nazi på sukkeret, og min datter får kun naturell yoghurt med litt fruktyoghurt i for smakens skyld (hun er forresten 1,5 år).
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg hadde absolutt sagt noe! Antagelig vil det neppe bli bedre jo større hun blir. Syns også det er synd om du føler at du ikke kan gi henne noe godteri de helgene hun er hjemme fordi faren gir så mye når hun er der. Som bostedsforelder har en også lov å ha kosetid;) Cluet blir jo hvordan du tar det opp. Å anklage han vil nok neppe funke så finn en måte å legg det frem på som du tror han vil akseptere. Om det viser seg å ikke bli noe bedring hadde jeg latt helsesøster ta en prat med han. Hun skal snart til tannlegen så da kan du jo la han følge med;)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Det er vel et håp om at kan skjerpe inn godteriforbruket om jeg snakker med ham, vel? Jeg vet at han ikke trenger å høre på meg - men da regner jeg med at jeg kommer til å bli ekstremt provosert - Han er ikke en kranglete person. Det er ingen av oss, egentlig, men jeg har nok litt mer "kjeften på plass" enn hva han har. Hi.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, de har ikke fast samværsavtale. Han er borte en mnd i slengen pga jobb, så hun overnatter 1 natt, to ganger annenhver mnd. Det at han har barna sjelden, er vel sikkert en faktor som bidrar til at han skjemmer barna bort når han først har dem, men jeg synes ikke han burde fòre de med dritt selv om de er der relativt sjelden. Hi
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, kjenner jeg meg selv rett, så klarer jeg ikke å la være å si noe. Jeg får ta det opp før neste møte. Men.. han har to andre barn som også er der samtidig som henne. Halvsøskene hennes. De er noe eldre, og de har jeg selvsagt ingen råderett over, men det blir ekkelt for barnet mitt om de har fri flyt på godteri og hun ikke har det. Skal ikke være enkelt:) Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå