MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Nå begynner det jo å bli litt kaldt ute, og etterhvert er det tid for å finne frem vognposen til sportsvognen. Men åssen gjør man dette? Gutten min liker jo å gå masse, og det er ikke før han blir sliten i beina at han gidder å sitte i vognen.. og når han først vil sitte i vognen er det bare max 5-10 min også ut å gå igjen, også oppi vognen å slappe av litt, også gå igjen.. osv Tar dere av skoa på ungen hver gang dere setter h*n i vognen, eller har dere noen andre lure triks? Har hvertfall ikke lyst å ha sand/søle/vann/snø oppi vognposen!
*LillaMeg* Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Haha, hadde faktisk tenkt til å spørre om det samme.. For dette lurer jeg og på..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Når vi var ute og han skulle gå litt selv hadde han så seg nok klær til at det ikke var behov for voksiposen. Hadde bare med et tykt godt pledd som vi brukte rundt han. Holdt i massevis så lene han hadde godt med klær:) Brukte bare voksiposen på turer han skulle være i vogna hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tar skoene av og har tykke ullsokker på lillegutt når han sitter i vogna. Litt styr, men da er posen ren og beina varme. Føtter taper fort varme når man blir sittende med sko på.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Du som voksen bestemmer vel om 1-åringen din skal gå eller sitte i vogna? Enten eller tenker jeg men...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2011 20:48 Her er det ingen som tvinger lillegutt til å sitte i vognen når han ikke vil, og heller ingen som tvinger han til å gå selv når han er sliten. For et idiotisk innlegg. Må nok av og på med skoa tenker jeg, for vi går aldri tur med den hensikt at han bare skal sitte i vognen, for det vet vi at han ikke vil. Vognen er bare med for at vi skal slippe å bære han når han ikke orker gå mer. Men.. kanskje vi rett og slett ikke har bruk for vognposen, han er/blir jo godt kledd uansett, så det holder sikkert med et godt og varmt teppe (som en skriver over her )
lillenims Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Vi har skinnfell i vogna, og bruker ullteppe og regntrekk (dvs den til å kneppe fast, har simo-vogn) over når hun skal sove. Hun har ikke vært kald enda, tror det er lunt og godt nedi der. Lurer litt på hvordan vi skal gjøre det i barnehagen utover vinteren, jeg tror de kler på ungene som om de skal ut når de skal sove, siden de pleier leke ute etter sovinga. I fjor vinter sov hun i voksipose, men det er litt tungvindt med sko/støvler på, og teppe blir litt for kaldt utover vinteren.
Cornelianelia Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Hvis det er mye opp og ned fra vogna, trenger du jo ikke putte ungen nedi posen. Kan fint sitte oppå posen. I slike tilfeller er jo barnet kledd for utetemperaturer. Minste min har noen ganger på sko når han sover i vogna, andre ganger ikke.
FanteGuri Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 Ville satset på at barnet satt oppå vognposen og evnt hadde et teppe på seg, hvis det var mye opp og ned under turen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg hadde nok bare droppet hele vognposen, og heller brukt et tykt pledd el lign., hvis det blir så mye opp og ned av vogna hele tida..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 Vi tar av skoene, men hun går enten veldig mye elller så sitter hun i vogna hele tiden, så hun skal ikke så mye opp og ned. Men det kommer an på hvor skitten skoene er også da Tror ikke det hadde gjort meg noe om vi hadde gått på tørr asfalt eller tørr snø
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Vi triller han bort i bhg hver morgen og da sitter han i bare strømpebuksa evt. med en joggebukse over i posen sin. Skal vi ut med vogna i helgene eller ettermiddagen, så bruker vi trilla og da sitter han på lammeull. Til vinteren kan det hende vi tar frem et ulteppe. Skal vi ut for å leke, så blir med andre ord vinterposen hjemme... Men hvis vi skal gå lengre turer i vinter så ville jeg vel heller tatt av og på skoene. Men det er vel ikke så deilig med møkkete dress i posen heller..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå