Gå til innhold

Smokk fremmer språkutviklingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne påstanden fikk jeg servert av pedagogisk leder i bhg til datteren min på fredag når jeg hentet henne, og hun NOK EN GANG!! gikk rundt med smokk. Vi ønsker å begrense smokkbruken til soving, det gir bhg blaffen i..

Jeg blir helt matt jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, den var ny..

kan dte være så vanskelig å la smokken være i senga når hun har sovet? Dumt gjort av bhg.

Skrevet

Nei skulle ikke tro det!

Lettvint løsning for dem da vet du, så slipper de å aktivisere barna så mye, da kan de kose seg med smokkene i stedet. Dette gjelder nemlig ikke bare mitt barn. Hele gjengen spradet rundt med smokker og kosekluter og det som var..

Argumentet med at det fremmer språkutviklingen var at hun trente ansiktsmuskler som er viktige når hun skal snakke... jada... men det hjelper jo lite når smokken er i munnen og hun ikke får sagt noe..

HI

Skrevet

Sært.. I vår bhg. er smokk og kosedyr forbeholdt soving og ikke mer. Det er viktig at barna lærer å takle knall og fall samt slitenhet uten koskluter og smokker. Dessuten vil langvarig bruk av smokk gi overbitt, soom igjen påvirker uttalelsen av ord - og selvfølgelig lærer de å si mindre hvis noe er i veien for snakkingen.

Skrevet

Haha! Nesten utrolig hvis de lærer dette på pedagogiske linjer.

Skrevet

Det KAN være at smukken styrker tungemusklene, og det er viktig med muskler i tunga for å få frem de forskjellige lydene.

Når det er sagt, så tar jeg sjansen på at barnet mitt kommer til å snakke like godt likevel:)

Smukkebarn som har smukk i årevis, har gjerne utstående tenner.

Skrevet

som student på førskolelærer ved høgskolen i oslo og jobber som pedagogisk leder på småbarns avd (og jobbet i bhg i snart 10 år) er dette helt NYTT for meg.......

Og uttalen blir helt feil, barna blir vanskelige å forstå noe som skaper frustrasjon hos barna og det øker ikke mestrings følelsen deres......

Og i det lange løpe hvis de fortsetter å gå med smukk hele dagen går det utover tann stillingen.

Min mening, latskap fra bhg.

Hilsen en med barn som bruker smokk men bare når h#n sover......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...