Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har ikke lyst til å sende ut kjedelige julekort med enten jenta vår på et saueskinn iført nisse/pepperkake drakt eller et kjedelig oppstilt familiebilde med hvit bakgrunn. Gørr kjedelig å få de samme julekortene hvert år. Så jeg tenkte å ta bilder hos fotograf (min søster er fotograf) og gjøre litt ut av de. Tenkte å ta familiebilde, men vise den litt "slitsomme" siden ved å være foreldre. Tenkte å lage julekort selv med en liten serie bilder. Det første bildet er vi pent oppstilt og jenta vår river meg i håret mens vi skal prøve å smile pent til kameraet, det andre bildet så løper hun fra oss mens vi prøver å få tak i henne for å få henne til å sitte i ro. Det tredje bildet har jeg eller pappaen fått tak i henne, men hun gjør alt hun kan for å komme seg ned og skriker/er sint fordi hun må bli båret på/sitte pent. Det siste bildet så sitter hun i hjørnet (av bildet) og leker mens jeg og far sitter å beundrer henne. Tenkte da disse bildene i hvit bakgrunn for å forestille at vi skal ta flotte familiebilder. Teit eller litt morsomt?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Tanken er morsom, men det burde skje spontant. Å iscenesette alt dette blir veldig kunstig og rart. Vil tro det synes på bildene også.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Det blir ingen problem å få det til å skje spontant med vårt lille turbotroll og en fantastisk fotograf HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg hadde synes det ville vært veldig morsomt å fått et slikt julekort. Skiller seg ihvertfall ut fra alle andre. Håper du er min venninne, fordi et sånt kort vil jeg gjerne få i posten;)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Syns det hørtes morsomt ut jeg. Og jeg er også lei av barn-på-saueskinn julekort!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Slike kort er morsomme! I fjor fikk jeg julekort fra en venninne med bilde av hele familien. Hun og mannen satt makelig tilbakelent i sofaen mens datteren på seks år serverte dem boller, og sønnen på åtte vasket gulvet. Utrolig morsomt bilde! (Morsomt fordi alle som kjenner dem vet at de egentlig er superforeldre.)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Haha, 19:44 det hørtes ut som et superartig julekort Har fått julekort med alt fra hylskrikende unger til en bikkje som sleiker far realt i ansiktet i dèt bildet tas. Veldig morsomme kort!!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Bare kult med litt annerledes julekort, kjør på! Se på dette også http://www.bel.no/blog/julekort
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Hvis det ser spontant ut så kan det bli veldig bra
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Dette er det første i en serie julekort. Har du sett kortet for 2010? Der tar lillesøster hevn Alle venter spent på årets kort. Det ryktes at far/fotograf har inspirasjon til julekort i flere år fremover Spennende
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Syns jeg har sett plenty av sånne bilder også jeg. Litt sånn "whoho, nå skal vi være helt crazy og superspontane hos fotografen" - også glir det rett inn i saueskinnforanpeisen-kategorien. Personlig liker jeg best blinkskudd fra hverdagen. Ikke noe oppstilt eller "planlagt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå