Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Har en god og rund, herlig gutt på 6 mnd. Han er nok kvalifisert som lat. Ruller ikke, og når han er på magen,er det fort over på ryggen..Det er liksom det han kan, MEN det er ikke der bekymringa mi siger inn, det er at han kan ikke stå på beina!!! altså, løfter man barn opp,setter de som regel beina under seg, og klarer å holde seg der(med hjelp selvføgelig). beina hans faller sammen hele tiden. Han har aldri klart å holde seg på beina... knekker totalt sammen... Jeg vet det ikke skal være slik, for har jo flere barm, og ser også barna i barselgruppa som står som påler !
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=429729 Her er et innlegg som ser akkurat ut som ditt. Går ut fra at det ikke kan være deg, siden tråden jeg linker til er fra 2009 :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Fra linken din: "Ikke hør på alle historiene på diverse forum som BIM og sånt, der påstår folk at ungene omtrent løper før de er tre mnd" Hihihi! Spiker`n på huet der:-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 takk takk nei det var ikke meg som lurte på det gitt, aldri hatt dette problemet med noen av de andre Men det var helt likt, absolutt Ser at det kanskje ikke er såå unormalt, men ja, han er en som bare....ligger og kikker rundt seg, eller aller helst, sitter og ser rundt seg....... rett og slett en stor geleklump
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Hehe, ikke noe uvanlig det vel. Vi har 3 jenter og bare hun minste setter bena under seg nå som 6 mnd, og det er ikke så mye det heller.... De skal jo uansett ikke legge vekt på bena i den alderen så hun blir ikke løftet opp så mye at hun står på bena. De 2 eldste har alltid vært som noen potetsekker. Ingen av dem sto i det hele tatt på bena før de nærmet seg året og begynte å gå. Aldri hatt noen problemer med beina i etterkant heller. De er 7 og 4 år nå. Ingen av dem gikk rundt møbler etc. De reiste seg direkte opp fra gulvet og begynte å gå. Fysioterapeuten her sa i alle fall at det var helt normalt, ikke alle som var like interessert i å reise seg heller.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Unnskyld meg, men bekymret? Hvorfor i alle dager er du det? Han er jo bare 6 mnd. Slapp av og la gutten utvikle seg i sitt eget tempo.. Det fungerer stort sett best
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 La han reise seg når han selv vil.. Hvis du pusher på, så belaster du ryggen unødvendig. Han klarer å finne ut av ting selv..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Vår eldste var også helt "spaghetti" i bena da han var baby. Fram til rundt 8-9 mnd om jeg ikke husker helt feil. Han var en stor gutt, og svært bedagelig anlagt som baby og smårolling (nå er han 9 år og har lopper i blodet). Var over 11 mnd før han begynte å reise seg opp selv. Så for meg ble det motsatt erfaring enn din, for her var det de andre barna som sjokkerte meg da de "stod selv" fra 2-3 mnds alder av, hehe... Ikke bekymre deg du, det kommer når han er klar for det :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 En slik gutt hadde jeg også. Lat som få, men utrolig glad. Var nærmere året før han ville gå når vi holdt han i hendene, og å stå på beina noe særlig før det var da ingen vits når vi jo kunne bære. Var over 16 mnd før han gikk alene. Frisk som en fisk, men hadde noen kg mer enn gjennomsnittet noe som vi ser på som grunnen. Noen er raske, noen er trege, og noen er utltra-trege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå