Gå til innhold

Noen her som har DFDS båten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært på tur med DFDS båten? Vi har aldri vært på tur med sånn båt så lurer litt på hvordan det er for vi vurderer å ta en liten juletur med ungene og et vennepar.

Er det noe å finne på for barna på båten? Hvordan er maten der? Er det bare folk som drar på fylletur som tar de båtene der eller? Hvordan er lugarene?

Vi har barn i alderen 2, 4, 7 og 9 år. Vi vurderer å kanskje bare ta med oss de to eldste for besteforeldrene til ungene har tilbudt seg å ta med seg de to minste på hytta. Tenkte kanskje det var godt for de to eldste å få litt alene tid med oss voksne også. Hva mener dere?

Venneparet vårt har 2 barn på 6 og 9 år og de går veldig bra sammen med de eldste mine.

Hva bør vi få med oss når vi er i København? Skal innom tivoli hvertfall for har hørt det er koselig julemarked der.

Noe annet vi bør få med oss?

Og synes dere vi skal ta en sånn tur/retur tur med 7 timer i land eller ha med 1 overnatting på hotell?

Hva hadde dere gjort? Skal vi ta med alle ungene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært på danskebåten mange ganger. Men da har vi stort sett dratt på sommeren og hatt med bilen for så å kjøre videre. Altså ikke dratt tur rett tur.

Det er lekerom for de minste barna og så er discotek for de litt eldre.

Maten er litt så som så men helt grei.

Er jo selvfølgelig en del som tar de turene for å drikke men vi går på lugaren før det begynner. Barna har ikke å gjøre på barene når folk begynner å bli fulle. Vi pleier å ha med oss sånn bil dvd så vi ser film på lugaren.

Skrevet

Synst så absolutt at dere bør ha en overnatting. 7 timer er jo ingenting - iallefall ikke med all den køen det er i Tivoli.

Vi reiste i sommer med to barn på 4 og 6år. De hadde det supert på båten. Var lekerom, svømmebasseng, kino, ballbasseng, lekebutikk, snopebutikk m.m.

Vi gikk ombord i 16-tiden. Lekte og ryddet i lugaren som var traaaang (men vi sover jo bare der) og spiste middag kl18. Barna hadde egen buffè. Etterpå var vi trøtte - så shopping ombord tok vi mest på hjemveien.

I København var det legobutikk, dyrepark og Tivoli som fristet ungene, mens mor shoppet. Vi hadde også omvisning på slottet - og mine barn som er veldig opptatt av alt gammelt likte dette veldig godt. Veldig mange små spiseplasser av type koselig cafeer - slik at det ikke trenger å være store restauranter når man er sultne. Vi lå på hotel Admiral. De har noen flotte familierom.

København er veldig koselig året rundt så dere får helt sikkert en super tur.

Skrevet

18.13 her.....vi så ingen fyll ombord. Faktisk så vi bare mange barn over alt. Tidlig på kvelden hadde en bar skattejakt og bingo for de minste. Ganske greit så fikk jeg meg en liten drink:)

Skrevet

Åja men det høres jo kjempe bra ut :D

Hørtes ut som det var masse spennende å finne på for ungene også.

Men hva mener dere om å bare ha med de to eldste barna? Blir det feil iforhold til de to minste? De får det jo sikkert kjempe koselig hos bestemor og bestefar på hytta også. Er redd det skal bli for mye styr og ikke så mye kos for de to minste men jeg vet jo ikke har jo aldri reist på sånn tur hehe:)

Skrevet

Selvfølgelig tar dere med alle ungene. Hvorfor dra på tur med bare noen av dem? Klart alle vil være med på tur. Du vil vel ikke utelate noen av dem for å ha det gøy??? Har dere fått 4 barn så får dere ta vare på 4 barn sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...