Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 7 åringen fikk akkurat et par kompiser på besøk, og han ene er så frekk. De fikk beskjed om at de kun fikk komme inn om de lekte rolig og greit uten å rive ned huset (de pleier det...) Nå måtte je gopp og roe dem etter 5 minutter, og da får jeg til svar "...komme her og pule litt med meg...) Og så veldig knising. Jeg ga streng beskjed om at slik oppførsel vil ikke jeg ha, og de har ikke lov å snakke sånn i mott hus. Vi har også en 3 åring som suger til seg alt de store sier. Men ikke snakk om at de gir seg. Går og synger "pule litt med meg, drite litt med meg.." Etc De hører IKKE etter hva vi voksne sier, og hauser opp hele stemningen. Sist de var her måtte jeg bare send edem hjem, og det lurer jeg på om jeg gjør i dag også. Er det å overreagere ? 7 åringen og den kompisen som allerede var her lekte egentlig veldig fint sammen før de to siste kom...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er nok super streng så jeg hadde sagt at nå går dere hjem så ringer jeg foreldrene dere i mens.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg ville kastet ut alle... Rett og slett ringt foreldrene og bedt de komme og hente barna og samtidig gitt beskjed til foreldrene at slik oppførsel ikke er akseptabelt i vårt hjem.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, jeg syns fint du kan sende de hjem. Men du må sende hjem alle og ikke bare de siste to. Selv om du mener at det er de som er de "skyldige" her. Etterpå ville jeg snakket med gutten om at det ikke er greit å tøffe seg på den måten, og forklart litt om hvorfor. Jeg ville også sagt at hvis han ikke greier å oppføre seg når han har besøk så kan det skje at han ikke får lov å ha besøk på en stund.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Her sier jeg: "Den som ikke kan oppføre seg må gå hjem". Og ferdig med det!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Uff, ja. Takk for støtte. Den ene gutten skal være her til halv åtte, og han har gått inn og ut her siden han var liten. Når det kun er han og 7 åringen hører vi ikke at de er her engang. De storkoser seg. Men disse to andre, og spesielt han ene, kommer - ja da blir det ALLTID bråk. Men jeg føler jeg må gi dem en sjangse også da, siden andre kompiser ikke er så sinnsykt frekke og bråkete.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Hi her. Det er 4 gutter her nå. Min sønn og en kompis han gikk i bhg med. De to leker supert sammen, og vi har avtale o mat han blir hentet halv åtte. Ikke noe problem der. Men de to siste (som er brødre) blir i så fall sendt hjem ja. De kommer alltid hit, og når ungene går til dem så får de aldri komme inn. Jeg er lei av å ta vare på de ville og frekke ungene. Jeg har skrevet en del innlegg her om dem fra før...sukk.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Har dere en avtale med den siste gutten blir det helt anderledes. Da sender dere hjem de andre. Ikke noe problem..... 17:16
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, han bor ikke i nabolaget, så han blir hentet. De andre bor rett nedi veien her.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Ikke noe å tenke på. Send hjem de to som kom sist. Om det er de som er frekke hvorfor i all verden skal den gutten som var der fra før sendes hjem? Jeg hadde også ringt foreldrene. Slik språkbruk i andre sine hus er helt hårreisende. Ikke noe bedre å rope det ut hjemme for den saks skyld men både voksne og barn oppfører seg som regel bedre borte enn hjemme;)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Ikke tenk mer over det! Hiv dem ut
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Sendt hjem nå. Harmoni gjenopprettet. Det er så ille at jeg eller mannen må "sitte vakt" oppe i 2 etg for å holde kontroll på dem. Det trenger jeg aldri ellers, uansett om det er 8 gutter her... Kun med han ene. Trist egentlig at han er sånn. Men jeg synes det er unødvendig å fotfølge så store barn inne i hust mitt, og finner det ganske slitsomt. HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Du trenger faktisk ikke å la han komme inn til dere. Bare si at om gutten din skal leke med han får han gjøre det ute.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 Hi her. Jo, men jeg synes det blir dunt å si at Mathias kan komme inn, men du får ikke lov... Selv om han lager problem hver j.. gang så synes jeg litt synd på han også. Ikke lett dette.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Siden det er én gutt som lager problem, så hadde jeg i stedet for å sende gutten hjem, heller ringt foreldrene hans og bedt de komme og hente ham. Så hadde jeg enten latt dem høre hvordan det hørtes ut når gutten herjet på, eller "bare" fortalt dem det, OG understreket at sånn oppførsel og språk ikke ble akseptert i mitt hjem. Så fikk foreldrene ta gutten med hjem, og fått med seg beskjeden om at gutten var velkommen igjen når han hadde lært å oppføre seg.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #16 Skrevet 23. oktober 2011 Jo, men det er grenser for hvor mye en kan involvere seg også. Synd på han som ikke slipper inn, men samtidig er han jo ikke 3 år lenger og bør skjønne at slik oppførsel blir straffet. På den andre siden blir det jo faktisk synd i Mathias som ikke får komme inn pga den andre sin oppførsel. Når dere har gitt beskjed så mange ganger og han bare fortsetter hadde jeg glatt slippet inn Mathis og ikke han. Likebehandling er vel og bra, men en må ikke bli så blind av å skal være politisk korrekt at en ender opp med å likebehandle negativt: nemlig å behandle alle som om de oppfører seg dårlig.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #17 Skrevet 23. oktober 2011 syns du skal si at slik snakk ikke er akseptert i vårt hus, og spøøre om han får lov til å si slikt hjemme. svarer han ja, sier du bare at du slår på til mor og hører om dette. da blir det nok andre boller.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #18 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg ville gitt ham en sjanse til til å endre seg. Fortell ham tydelig neste gang han kommer at slik han oppførte seg sist ikke er greit hos dere. Og at han må oppføre seg ordentlig denne gangen. Fortell ham også at hvis han oppfører seg sånn igjen så vil han ikke kunne komme og leke hos dere mer. Da får han velge selv. Jeg ville også vurdert å kontakte foreldrene. Er jo godt mulig de ikke aner hvordan det henger sammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå