Gå til innhold

Irritert!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta på 7 år skal i bursdag idag, så ga jeg en 100 lapp til henne som hun kunne legge i en konvolutt som gave. Da ringte det på døra og hun åpnet døren mens hun holdt pengene i hånden. Da kom det en person fra tv-aksjonen. Hun sier hei mens hun står å ser på lillemor, så sier hun "skal du putte pengene på"? Hun er jo så sjenert, så hun gjorde det.

 

Jeg synes bare det var så frekkt! Hun sa ikke hva hun het eller noe, og spurte ikke om vi var interessert i å gi penger eller fortalte hva det gikk til.

 

Er ikke det at vi ikke ville gi penger, men er ikke mye artig når det er slike folk om kommer på døra. Var også på skolen til henne på fredagen, og da gikk det nesten 300 kr til tv-aksjonen. Har hvertfall gitt nok i år da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så veldig rart at hun trodde det var penger til tv-aksjonen når barnet åpner døra med penger i hånda. Ikke så rart og heller ikke så frekt. Syns jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt å gi noe som ikke var ment å gis, men altså: Når du går rundt og samlet inn penger på tv-aksjonsdagen og en unge åpner døren med seddelen klar, så synes jeg ikke det virker spesielt rart å tenke at pengene er ment å gis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke der.

 

Men selv om det er en unge som åpner døren er det vel normalt å presentere seg, eller spørre om man er interessert i å gi penger og fortelle hva det går til??!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når ungen står i døra med penger så regnes det med at foreldrene har forklart hva tv-aksjonen er, slik de fleste foreldre gjør, og at det er foreldrene som har gitt barnet både penger og beskjed om å åpne døra.

You do the math.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart hun vet hva tv-aksjonen er :) Har jo vært mye snakk om det på skolen, og vi har forklart hva det går til. Jeg pleier ikke å spørre henne om å åpne døren, for det er alltid hun som gjør det.

 

Men reagerte bare på måten det skjedde på. Selv om det var en ungdom burde de behandle barn akkurat lik som voksne. Barn skjønner jo ikke alltid det med penger ol.

 

Klart jeg burde fulgt med når hun har penger i hånden. Skulle jo gi, men ikke så mye. Stakkars lillemor. Hun kom skrikende inn for å si at hun måtte gi bort bursdagspengene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke som om de legger ut om formålet til voksne heller da... De sier jo bare vil du støtte tv-aksjonen? Det kan de vel ha sagt til barnet ditt også? Men at barnet ditt ikke helt har skjønt hva de mente..... Jeg skjønner at det er surt, men du kan nok ikke forvente at de som ringer på skal skjønne det her altså. Det er dessverre et hendelig uhell og en misforståelse som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...