Gå til innhold

Der var det igang...tips mottas gjerne!


bolla12

Anbefalte innlegg

Har vært kvalm og uggen i en uke nå....og i dag kom oppkasten!!! Da er det bare å sette seg til rette og vente på tre mnd med helvete! Er det noen med fantastisk gode tips?? Sea band har null effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sove, masse frisk luft (litt vanskelig å kombinere.. Men gjett om jeg får det til!). Salt skal hjelpe på kvalme, fett gjør det verre. Salte pingviner (sånne man får på flyplassen) eller andre salte drops. 50/50 eplejuice og sprite eller farris. Spis lite og ofte. Mild havregrøt funker her, kanel skal og hjelpe på kvalme.

 

Ellers, lykke til.. Godt det går over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja...låg i senga til fire i dag, med lyset av og vinduet åpent. Ved mitt forrige sv.skap kastet jeg opp dagen lang til jeg var 4 mnd...så da har jeg fortsatt 2.5 mnd igjen. Enda godt det kommer noe godt ut av dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det likt sist jeg og.. Så signerer den. Hjelper å se herlig levende bevis på det vi går gjennom! Denne gang er jeg mere uggen, konstant. Spent på om det eskalerer, er 8 uker i dag (hurra!) og det var rundt nå det toppet seg sist. Krysser fingrene for at det sitter lettere denne gang, for oss begge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i starten av graviditet nummer to, og er midt i det kvalmeste av det kvalme. Etter min erfaring må jeg nok si at det ikke er noe som "fungerer". Sist prøvde jeg alt mulig rart uten hell. Det eneste som egentlig hjelper er tid. Man blir ikke bedre før man runder tre - fire måneder på vei. Mitt beste råd er å ta det med ro og hold deg unna ting som gjør deg kvalmere. Og som trøst; jeg hadde faktisk glemt hvor kjipt det var å være kvalm. Det er en utrolig flott premie man får etter graviditeten. Og den premien er verdt alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingerfærrot, lag te av den..sug på den, skjær av små biter og ha det væsken som bitte små drops, spis det... smaker ikke særlig godt, men for meg funket det som fy sist gang!! Har heldigvis ikke blitt så kvalm enda, men kommer nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

spis ofte og lite.... helt sant, det kjennes tungt ut å spise så mye når man er så kvalm, men det hjalp for meg:)

 

Testet akupunktur?

 

Lykketil:)

 

Hilsen ei som kommer seg nå.. etter 6 uker med kvalme:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, er kjempe kvalm selv og går nå hjemme og bare spiser og slapper av så mye jeg klarer. Sover lite på natta pga kvalmen, men da hjelper det å vere hjemme slik en kan sove på dagen. Spiser hver tredje time minst. men er konstant kvalm. Hjelper med tyrkisk pepper eller no slik jeg får en annen smak i munnen. Og mye vann......

 

Lykke til, mange gode tips, håper noe hjelper deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste her inne nå, men til ingen nytte. Kaster bare opp på formiddagen, men er slått ut resten av dagen pga kvalme og lite energi. Er 10+1 i dag...og formen er ikke litt bedre. Er sykemeldt ut uka, men er redd den blir forlenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er hvertfall gravide.......

Det er ikke spesielt høy terskel for sm heller, hva med og prøve tilrettelegging osv på jobb før man MÅ være hjemme hele dagen, uke etter uke..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er gravide....og regner med alle er overlykkelige for det. Dette var da bare en diskusjon for å finne noe som kunne gjøre kvalmen og oppkasten litt lettere. Og syns faktisk ikke du skal uttale deg veldig mye før du er informert om hvilke typer jobber vi har, hvordan svangerskapet påvirker den enkelte og eventuelt hvordan tidligere svangerskap har vært. Og skal love deg jeg vet alt om det å streve med å bli gravid...etter 5 år satt det endelig etter x-antall runder med prøverør. Så jeg tror du skal passe deg litt for hvordan du formulerer deg inne på sidene her frøken bitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg L8!!!

Folk skal ikke uttale seg om ting de ikke vet en dritt om!

Kjenner jeg blir irritert over at man kan ha så sterke meninger om andre burde være sykemeldt eller ikke, når man ikke vet NOE om hvordan jobb den enkelte har, eller hvordan svangerskapet er ellers!

Og JA, vi er gravide, og veldig glad for det, men kvalmen er like dritt uansett!

Frøken Bitter er et passende navn på hun som skrev innlegget ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare hatt en dårlig dag :) Er da ikke normalt å kaste seg inn på et forum med den innstillingen der, det blir bare for dumt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner i sving her kanskje :-P. Men syns nå man kan passe seg litt for hva man skriver her. Er en side man skal kunne snakke om både gode og dårlig dager uten og føle seg sytete...folk har forskjellig terskel og ikke minst forskjellige jobber som kan gjøre det vanskelig å klare hverdagen. Jeg er et levende bevis på at kroppen ikke alltid er rusta for denne påkjenningen, legen sendte meg rett på sykehuset i går pga dårlig form. Klarte ikke sitte oppreist når jeg satt på venterommet. Og med en 4 åring hjemme fra bhg sa kroppen stopp...jobbe hadde vært heeelt umulig, kunne ikke klart det om jeg så ga alt. Så fysj...med sånne uttalelser :-/. Og ja...er også OVERLYKKELIG over at jeg er gravid, bare så ingen tvilte på det :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig noe den enkelte må må føle på selv. Og det er forskjellig hvor mye den enkelte tåler. Jeg ligger strak i tre timer etter en runde med støvsugeren. All mat som blir inntatt fra jeg står opp, til kl runder 1300 kommer i retur etter ca 45 min. Og det er faktisk ikke lett å gå ut dørene når man er tappet for energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...