Gå til innhold

Dere som har skolebarn som er født i jula/romjula..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det med selskap? Jenta mi går i 1.klasse og skal ha selskap for jentene i klassen for første gang i år, hun er født 29.desember.. har begynt å gruble på dette allerede siden det har vært endel bursdager i klassen hennes i det siste.

 

Helga før bursdagen går ikke for da er det jo lille julaften, helga etter blir ikke før 7.januar og da tenker jeg at folk kan misforstå og tro hun fyller 7 og ikke 6..

 

Kan jo ha selskapet på dagen hennes selvsagt, men er redd folk er vekkreist eller har andre planer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke ha det to-tre uker før da?

 

Jeg er fellesferiebarn, og for at jeg i det hele tatt skulle ha mer enn to gjester, så ble feiringen min lagt til helga før skoleferien startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bursdag i romjulen er jo kjempekoselig. Så om det er mange jenter og bursdagsbarnet ikke tar det ille opp om det mangler 3 stk så la henne ha det på dagen.

Er ikke de fleste hjemme i julen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart å feire dagen 2-3 uker før selve bursdagen.. Det er koselig med bursdag i romjula ja, har jo hatt familieselskap hvert år og det setter litt ekstra stemning med julepyntet hus, juletre og alt som hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er født på julaften, jeg tenkte å holde selskapet på lillejulaften, har snakket litt med de andre foreldrene og mange av dem synes det er fint med litt ungefri midt i stresset. Blir juletema på bursdagen da:)

 

Hva med pysjamasparty på morgenen den 29? Klokken 8 eller 9? Servere frokost og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde satt liten pris på barnebursdag midt i jula... For mange (inkludert meg) er jula et voldsomt stress med skilte foreldre på begge sider og masse som skal rekkes. Vi har nesten ingen tid sammen som familie. For meg hadde det bare vært slitsomt, og som det hormonelle trollet jeg er om dagen hadde jeg sikkert til og med blitt irritert. Men rett etter jul, eller minst en ukes tid før jul hadde vært mye bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss tar vi bursdagen i begynnelsen av desember har også hatt den i november. Men vi har begynt med "bakebursdag" og det vil hun vist ha i år også. Blir pepperkakebaking for alle penga, med juletegnefilmer på tv, masse snop, pizza og muligens noe annet julekos. (hun blir 14år og jeg trodde det var litt barnslig for henne, men det ville hun vist ha. For sist var det så hyggelig. Så det blir en ettermiddag, helger er helt umulige i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to bursdagsbarn rett i jula/romjula (20 og 30 desember). Så vi har samme problem stilling her også, sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha barnebursdag før juleferien da. Her har mi bursdag 2. januar, vi har som regel barnebursdag en uke etter - kanskje to til og med. Alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemstillingen i hus, men er i alle fall ikke i tvil om hva jeg ville gjort.

 

Da hadde jeg invitert til formiddagsselskap på riktig dato. Tenk så koslig, da, å ha selskap med frokost i julepyntet hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må isåfall bli feiring før for vår del, han som har bursdag 30 desember har ikke lyst å feire dagen på nyåret, for da er det noen i klassen hans som har bursdag og de blir jo 1 år mer en han er blitt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...