Gå til innhold

Dere med skolebarn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor leker barna deres mest? Hos dere eller hos andre?

 

Jeg har en 9 år gammel jente og vårt hus (og hage) er det foretrukne stedet. Mye fordi de får lov til å være her, og fordi mange andre foreldre ikke vil ha barnas venner der.

 

Men kjenner jeg er litt lei av at det alltid er en hel skoleklasse her! Vi har to yngre barn, den yngste er baby. Jeg er student i tillegg, så jeg har nok å gjøre...

 

I hverdagene, HVER dag er det minst to til her. I helgene, gjerne fem-seks. Supert at hun er populær og har masse venner, men hvorfor gidder ikke de andre foreldrene å dra sin del av vennelasset?!

 

Nå "kastet" jeg dem nettopp ut fordi jeg skal lese til eksamen og må benytte tiden mens baby sover. Barna kom fort tilbake igjen, for ingen andre foreldre lot dem være der. Så nå herjer de sånn i hagen at jeg sitter her og klager i stedet for å lese. Får ikke konsentrert meg et sekund heller, siden døren stadig rives opp og en av ungene spør etter vann, mat, toalettet etc etc etc.

 

Bah! Fy skam til foreldre som ikke vil la barna sine ha venner på besøk! Utrolig urettferdig for de andre foreldrene som ender opp med å underholde barna deres, for ikke å snakke om fø på dem, vaske opp etter dem, bruke ark etter ark og blekkpatroner opp på dem.

 

Lei.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å invitere de flittigst besøkene MED foreldre en dag. Så kan dere sammen lage en plan om hvilke dager de er hvor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Du kan fint gi barna beskjed om at dem må gå hjem og spise, gå på do, drikke osv. For nå skal døren være igjen hos deg fordi du skal lese. Du kan også be dem gå et annet sted og leke også sånn at du får fred til lesingen din. Det er ikke din oppgave og holde åpent hus for de andre barna i nabolaget.

Veldig fint at barnet ditt har mange venner, men du må ha lov til å si nei du også.

Lenke til kommentar