Gå til innhold

Allergi mot hund.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe å gjøre med det? Kan klø litt i øynene av noen hunder - spesielt merket det med Golden - kan dette bli borte hvis man har hund i huset eller vil det alltid bli værre? trenger man å reagere på korthårede hunder hvis man reagerer på langhårede hunder?

Ønsker meg veldig en korthåret hund, whippet eller boxer (har hatt boxer før, uten å reagere da, men det er mange år siden).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ingen hunder helt allergivennlige, men de som ikke røyter er ofte bedre. Slik som puddel, bichon frise, nakenhund osv.

Jeg er allergisk mot hunder, men har hatt hund lenge selv. Reagerer litt på min egen, men mer på andres. Det er akkurat som kroppen har vendt seg til den vi har i hus, for jeg reagerte en del på den også til å begynne med.

Skrevet

Har du allergi så har du allergi. Aldri hørt at den blir borte. MEN du kan reagere mer på noen hunder enn andre hunder.

En jeg kjenner reagerer på fettet i pelsen og det er forskjell fra hund til hund og ikke rase til rase. Han reagerer veldig på en hund i familien og sier han er litt bedre dersom denne er nyvasket.

Skrevet

Korthåret eller langhåret pleier å gå for det samme, men noen hunder er allergivennlige. Mange terriere, samt bischon frisee og bischon havanese er allergivennlige. Vannhunder også (portugisisk, spansk og italiensk vannhund) og en del spanielraser.

Skrevet

Det var et sånn svar jeg ønsket meg:)

Vet at jeg ikke reagerer på f.eks bichon frise, men har ikke lyst på det. (Svigers har). Hva slags hund har du, og hvordan merker du den lille allergien du har?

Skrevet

Litt avhengig av hva slags allergi man har er det i noen tilfeller ingenting man kan gjøre. Men mange allergikere opplever at de ikke allergiske i det hele tatt for noen raser.

Men vær klar over at allergier kan bli provosert, og at selv om du finner en hund du ikke reagerer på kan du plutselig utvikle allergi mot den. Vet ikke hvor ofte det skjer, men det skjer og er litt kjipt...

Skrevet

Jeg har border collie... Den er ikke spesielt allergivennlig.

Jeg reagerer med kløende og rennende nese, kløe i øyne og hals og i verste fall tetthet i brystet.

Som sagt reagerte jeg mer på vår hund da den var ny i huset, men reagerer lite nå. Med en gang jeg er i et annet hus med hund, begynner jeg å reagere. Kan være at jeg bare er heldig.

Skrevet

Jeg lurer på om det finnes noe å ha i pelsen??

Skrevet

Nei, du kan ikke gjøre en allergibombe til en allergivennlig hund.

En annen sak er at de allergivennlige hundene finner alltids noe å ha i pelsen. De har en tendens til å samle opp allergener (støv og pollen) og må bades ofte for å forbli allergivennlige.

Det er en allergivennlig hund i vår nærmeste familie. Den må likefullt bades før samboeren min kommer på besøk i sommerhalvåret på grunn av pollen som setter seg i pelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...