Gå til innhold

11 års grense film på 8 årsdagen til datteren min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om det?

Datteren min har invitert 4 venninner på filmkveld på bursdagen sin. Hun har lyst til å se en film med aldersgrense 11 år men jeg vet ikke helt hva de andre foreldrene synes om det. Jeg selv synes det er helt greit at datteren min ser den filmen.

 

Hva hadde dere sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler jeg ikke kan svare før du sier hvilken film det er. Mange forskjellige typer filmer som har 11 årsgrense. Min datter på snart 9 vil ha Titanic på sin bursdag, den er det 11 års grense på men det er ikke en film jeg kommer til å godta på en barnebursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er bare 4 jenter så hadde jeg tatt meg bryet med å spørre foreldrene. Jeg selv har ikke problemer med det (her ser vi ringenes herre med 9åringen), men jeg vet det er enkelte foreldre, og barn som syns slikt kan bli for voldsomt. Så spør, så er du sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på sfo og der var vi kjempestrenge på dette med aldersgrense. For det ble fort klage om ikke filmen hadde rett aldergrense - forståelig nok - selv om vi selvfølgelig så ann filmen.

Kan du ikke ta en ringerunde til venninnene da?

 

Personlig hadde jeg ikke brydd meg om min sønn hadde sett en film med 11-års aldergrense. Han ser den første Harry Potter, men ei venninne av meg ville ikke likt at hennes sønn så denne filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det!

 

Jeg lar 8 gutten min som straks blir 8 se noen filmer med 11års grense, men jeg ville ikke latt vennene hans se det hos meg. Jeg ville bedt han velge en med 7års grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til aldersgrensene. Men likevel kjenner foreldre barna sine best. Så jeg ville spurt foreldrene siden det er snakk om så få. Men hvis det hadde vært snakk om flere barn så hadde jeg absolutt ikke vist en film med for høy aldersgrense.

 

Jeg er helt imot at sfo og skoler viser filmer med for høy aldersgrense. Det har ikke de rett til å ta en avgjørelse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man ringer rundt til foreldrene synes kanskje ikke foreldrene de kan si nei siden de da blir årsaken til at filmen ikke blir vist...

 

Jeg hadde holdt med til en film med rett aldersgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt for å høre. Men leser alle raskt nok til å få med seg tekstingen? Er jo kjekt å kunne følge med på filmen for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8-åring og vennene hans vil helst ha dubbede filmer enda, det er ikke alle 2.-3. klassinger leser raskt nok til å få med seg teksten vel? Ihvertfall ikke når de sitter sammen med venner og gjerne er litt ukonsentrert pga godteri, fnising osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føste jeg så var at filmen handler om ei jente å 12 som har nedtelling til den dagen hun ska ta selvmord. Litt rå kost for 7 og 8 åringer. Mi jente på snart 9 vet ikke hva selvmord er engang - jeg ville ikke likt at hun kom hjem med en masse sånne spørsmål etter en bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt en åtteåring ville jeg nok ikke at hun skulle sett den. Teller ned til tolvårsdagen for da skal hun ta sitt eget liv? Uff, nei. Slike tanker vil jeg ikke at min åtteåring (som er langt fra å være åtte) skal høre for mye om i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Elleve år gamle Paloma teller ned til tolvårsdagen. Da skal hun ta sitt eget liv. "

 

Hadde helt klart ikke latt 8-åringen min (snart 9) se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI, det er ikke greit. At du velger å ikke følge anbefalte aldersgrenser for dine barn, er ditt valg og ansvar. Du kan ikke ta det valget for andre barn på vegne av deres foreldre.. for det er faktisk deres ansvar. Det ansvaret må de ta selv, og konsekvensene av det må også de takle. DU kan altså ikke gjøre det!!!! Jeg hadde/og har blitt rasende på foreldre som tar slike valg for mine barn, uten å ha hørt med meg først. Jeg har også måtte ta konsekvensene av søvnløse netter med mine barn som resultat av slik uklokskap.

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den filmen synes du datteren din på 8 år skal se???

 

Steikje, det er ganske rart hvor forsjellige vi er...fullstendig ansvarløs å vurdere å vise en slik film til 8 åringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt horribelt at du i det hele tatt vurderer å la 8 åringer se en slik film.. hadde ikke engang likt at min 10-åring så en slik film i bursdag..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7,5 åring får lov å se Pirates of the Carribiean filmene. Det er helt ok at han gjør det her hjemme, men får ikke lov å sette det på om han har besøk.

 

De fleste 11 årsgrense filmene er "snille" så jeg hadde nok bare sendt en sms til de andre foreldrene for å høre om det er ok. Si selvfølgelig hvilken film det er snakk om.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ser ungene våres filmer med høyere aldersgrense sammen med oss, har de besøk så ser de ikke filmer med høyere aldersgrense enn de selv er. Uansett om det er 6,8,10 eller 14åringen. Og slik er det også hos de fleste av mine barns venner. Hos hun eldste ringe noen foreldre og hørte om det var greit de så den og den filmen sammen med de.

 

Barn er forskjellige og de reagerer forskjellig, jeg lar ikke andre få se film her uten at jeg vet filmen er grei og aldersgrense for de. 10åringen er den mest pysete av de alle her i huset, hun får mareritt bare noen sier bø på en film mens 6åringen kan se skrekkfilmer uten at hun bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...