Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Samboeren min bruker hver bidige søndag på en interesse han har. Han er opptatt ca 3 timer, men dette er hver eneste helg fra tidlig vår til sen høst. Jeg unner han dette, men synes det er slitsomt å aldri ha fri til å gjøre noe sammen som familie i helga. Kan ikke reise bort, dra på tur osv fordi han må rekke hjem tidlig. Interessen begynte som "ekstra jobb" i et firma kompisen driver og han var forespeilet lønn. Etterhvert oppdaget jeg at han ikke fikk betalt og han vil heller ikke ta opp dette med kompisen. Når jeg maser om lønna han skulle få blir han sur og mener jeg er urimelig som ikke unner han å bruke søndagen til noe han synes er morsomt. Påstår at lønna er uviktig for han. En annen kamerat som han er sammen med på denne "jobben" får selvsagt den lønna han var forespeilet. Kjenner jeg blir skikkelig irritert av dette. Mener at når han ikke får lønn så har han heller ingen plikt til å stille opp HVER helg. Men... han sier han VIL bruke tida som han selv ønsker. Legger til at han har 100% stilling + ekstra jobb ved siden av og denne søndags "jobben" på toppen av det hele. Hvis ekstra jobben kræsjer med "søndagsjobben" får han andre til å steppe inn i den han får lønn på for å stille opp gratis for kameraten. Vi har dårlig råd for tida pga at han driver å betaler gammel gjeld. Derfor denne ekstrajobben. Jeg savner å kunne gjøre ting sammen i helgene som familie. Er jeg helt på trynet eller? Ønsker deres synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Nei, du er ikke urimelig i mine øyne. Hadde ikke orket å ha det slik...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Først i innlegget fikk jeg forståelse for mannen. Men når du nevner at han betaler gammel gjeld bør jo dette gå før lek og moro. (selv om du mener han burde få betalt for det) Gammel gjeld er vel gammel moro??
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for svar. Ønsker gjerne flere da dette er et evig irritasjonsmoment... Gammel gjeld som i inkassogjeld ja. Nå har han fått orden på sakene og betaler det han skal hver mnd. Han fikk samla gjelda for et år siden med hjelp fra arbeidsgiveren. Den ekstra jobben han har er på samme arbeidsplass som han jobber til daglig. Sjefen tilbød han den for å få betalt ned gjelda fort sånn at vi skal ha mulighet til å komme oss på boligmarkedet. Skjønner at han blir lei av å jobbe så mye, men det er for å betale egen gjeld, og jeg ser ikke noe til disse pengene. Denne hobbyen skulle være enda en liten inntektskilde for å spe på. Han fikk gjøre det han liker og samtidig tjene på det. Der og da syntes jeg det var en flott ide. Nå blir jeg bare irritert av at han er mye borte både hverdag og helg. Han på sin side forsvarer/forklarer seg med at han jobber så mye og syns at jeg skal unne han denne hobbyen hver søndag selv om det ikke blir penger av det... Men HALLO, jeg stiller opp dobbelt på hjemmebane og han har fritatt seg selv for alle faste oppgaver i huset fordi han jobber så mye... Jeg har sagt at jeg kan ta det meste i hjemmet mens han jobber for å betale gjelda si siden det er som gagner hele familien. Hobbyen blir utenom synes nå jeg! HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Når han jobber både 100% og har ekstrajobb så kan han snaske seg til å tilbringe helgene sammen med familien sin. Syns ikke du er urimelig!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Hva tilfører denne mannen familien? Pengene bruker han på gammel gjeld og tiden på jobb og venner.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Må nok bare innse at jeg deler hus og liv med en mannsjåvinist. Han er for det meste hjemme på kveldene når han ikke jobber, men mener da at han ikke skal ha noen plikter fordi han jobber så mye... Hadde pengene gått til oss ilag hadde jeg stilt meg annerledes og kunne tatt det meste hjemme selv. Takk for svar. HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Selvfølgelig er du ikke urimelig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå