Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Mannen min er ofte veldig dyster og melankolsk, særlig i helgene og når han har drukket. På kveldene bare sitter han der; hvis jeg spør om han ikke skal finne på noe, svarer han at han ikke vet hva han skal finne på. Noen ganger svarer han nesten ikke, greier ikke å møte blikket mitt engang, bare sitter der og ser ut som han skal begynne å gråte når som helst. Han brukte å være morsom og sosial. Han kan fortsatt glimte til en gang blant, men det virker som det blir sjeldnere og sjeldnere. Han har overhodet ingen sosial omgang med andre mennesker utenfor jobb. De kompisene han hadde har flyttet, eller han har mistet kontakten med dem etter at vi fikk barn. Han forteller at det plager ham å ikke ha venner, men at han ikke vet hvordan han kan få det. Er ikke akkurat den som har den største venneflokken selv, men jeg går i det minste ut en gang i blant. Jeg vil så gjerne ha tilbake mannen min, som jeg vet er der inne et sted.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Hva med at dere kanskje blir mer sosiale sammen? Finn vennepar som dere kan være med. Bli kjent med andre foreldre. Bli bedre kjent med naboer. Inviter til en sammenkomst hjemme hos dere. Kom dere ut sammen. Har dere barn, så er det jo bare positivt for dem og om dere kommer dere ut sammen med andre folk og barn. Og er letter eå komme i kontakt med folk når man har barn.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Inviter til fest! Meld mannen din inn på et treningssenter! Meld dere inn i et turlag! Turistforeningen har egne turer for dem med vogn. Gå ut på date sammen! Gi han et prosjekt! Har dere ikke noe som skal fikses, pusse opp o.l. Mannen din er ensom - få han ut av godstolen! Venner kommer og går. Noen perioder i livet er ensomme. Men få han til å invitere arbediskollegaer på pokekveld, fotballkamper, kino.. få dere et mer åpent hjem!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Å invitere til fest forutsetter vel gjerne at man har en sosial omgangskrets fra før. Eller skal de invitere en haug folk de ikke kjenner?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Vi er medlemmer på Sats, men tror ikke det er så veldig sosialt akkurat. Jeg bruker ihvertfall aldri å snakke med noen når jeg trener. HI
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Man inviterer naboer, familie og kollegaer til fest for å bli bedre kjent! Noen må de da kjenne. Å trener er kanskje ikke hvor man finner en bestevenn, men sosialt er det for en som ikke har noe. Der snakker jeg av erfaring. Flyttet til en plass hvor jeg ikke kjente noen, var ikke i jobb, men ved treningssenteret så sa jeg da hei til folk. Fikk meg personlig trener og meldte meg på gruppetrening. Får man et smil er man på lang vei. Og det viktigste er at man kommer seg ut og møte folk. Ser man problemer her eller løsninger?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Og hva med en venners-venner-fest! Eller hva med en liten ekstrajobb?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Et sted han kan komme seg ut i helgene. Jobber man i utelivsbransjen/restaurant er det iallefall sosialt. Frivillighetsarbeid er også veldig sosialt. Røde kors har mye for ensomme som trenger venner .Flykningehjelp, leksehjelp, besøksvenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå