***tullemor*** Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Hei! Lillegutt er 6 uker og har siste nettene sover rundt,dvs fra ca 23-34 til ca 6, jeg ligger våken halve tiden med en vanvittig melkespreng..må håndmelke litt for å dempe "trykket" Jeg får meg ikke til å vekke han for vil jo ikke ødelegge søvnen.. Burde jeg ha gjort det? Ka dette ødelegge/redusere melkeproduksjonen slik at lillegutt ikke får nok mat på dagtid..? Virker som han krever oftere, ammer ca hver 1-2 time (vanligvis kun ett bryst hver gang) Noen med erfaring??
magica fra tryll Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Høres fantastisk ut! Hadde bare vært glad,jeg:) Produksjonen din regulerer seg nok etterhvert, slik at du ikke får så spreng om natta! Jeg har erfaring fra amming av 6 barn.
april2011mamma Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 melkeproduksjonen vil jo gå ned om du ikke ammer natt.. men vil kanksje regulerer seg etterhvert+? Når dte er sagt sov min tulle også så lenge en periode rundt den tiden, men brått snudde det og hun måtte ha mat igjen.. det må hun forsatt nå da men bare la han sove og se ann etterhvert da... er jo herlig med ordentlig søvn! nyt det!!!...... de spiser ofte mer på dagen når de ikke spiser natt så det må du nok bare tåle... hehe lykke til!
lillenims Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Gratulerer med nattesøvn Jeg ville pumpen en gang i løpet av natta i et par uker, frys ned melka til senere. Dermed vil du opprettholde produksjonen i tilfelle de siste nettene viser seg å være kun midlertidig Men det er ikke noe problem å kutte ut nattamming i disse timene når barnet sover så lenge når det kun får pupp. Det vil minske produksjonen noe, men som du selv sier vil han sannsynligvis die oftere på dagtid, og da reguleres produksjonen opp på dagen - så totalen er omtrent den samme. Økningen på dagtid kan ta noen dager, slik som ved vanlige økedager. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/10/%C3%98kedagerokedogn For reguleringen av melkeproduksjonen er det viktig at du ikke gir mm eller mme på flaske, verken som erstatning for måltider eller som tillegg. Dvs, du kan naturligvis gi det, men du vil da få en mindre naturlig regulering av melkemengden over døgnet og risikerer at du får for lite melk fordi stimuleringen av produksjonen ikke er den samme eller til samme tid som behovet faktisk er der. Jeg er ammehjelper.
Maewin Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Lille sov plutselig 7-8 timer i strekk rundt 2 måneder, og vi bekymret oss litt for dette. Hun spiste jo som en racer på dagen og hang konstant i puppen før hun sovnet for kvelden, men det funket for oss. Personlig hadde jeg nok av melk og puppene ble raskt vant til forandringen, men det er vel noen som kan bekymre seg litt for melkeproduksjonen når slikt skjer så tidlig. Det må du nesten se ann selv. Sov med god samvittighet, du. Her i huset begynte hun å våkne 2-3 ganger per natt igjen da hun var rundt 5 måneder, og gjør det enda (hun er ca 7 nå).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå