Gå til innhold

Ahus eller Riksen?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilket sykehus er best å føde på? Hvilket sykehus har best oppfølging hvis man må ta KS? Hvor får man enerom, og hvor må man dele med andre?

 

Har et barn med klumpfot som nå blir behandlet på riksen, men det har vært en lang og vanskelig vei med behandling på dette sykehuset, så lurer på om vi vil ha Ahus på nestemann pga at andre skinner blir brukt på Ahus, og at de har en annen metode der enn på Riksen. Men er usikker på om Ahus er et godt sted å føde og ha barsel??

 

Hadde hastesnitt med førstemann og endte opp med at livmor ikke trakk seg sammen, måtte ligge på intensiven en natt og fikk en god del blodoverføring.

 

Jeg fødte på Lillehammer første gangen, og hadde det som plommen i egget med enerom og at mannen min kunne være sammen med meg hele oppholdet, men nå som vi har flyttet sørover må vi velge et annet sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo ann på hvor du bor.

 

Jeg har kun født på Riksen, så jeg kan ikke si hva som er best. Men jeg kommer til å søke meg dit neste gang om det blir eller til Fredrikstad. Har hørt såååå mye negativt om føden på A-hus.

 

 

Destuten liker ikke jeg tanken på og bli flyttet over på barselhotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor i eidvsoll, så det nærmeste er jo Ahus, men har jo hørt det negative jeg å :/ Men har ingen problemer med å ligge på barselhotell hvis ting går bra denne gangen :) Liker tanken på å ha et eget rom hvor vi kan kose oss og bare slappe av sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du synes det er greit med barselhotell da er det ikke noe problem da. ?

 

Jeg ser for meg altformye alene tid på et hotell bare babyen og meg. Ser ikke for meg at mannen kan være hos oss hele tiden pga elste barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra på ahus, født der selv for noen måneder siden kjempe flinke jordmødre. Var på barsel, der måtte jeg dele med en annen dame, gikk veldig bra, er ikke lov med besøk på rommene utenom mannen din og egne barn, så blir ikke mye folk inne på rommene. Hørt mye bra om hotellet hvis man kommer dit, deilig å få eget rom, det får man jo ikke på riksen. Oppfølging er også kjmpebra synes jeg, og noe som var bra var at de ikke ville jeg skulle dra før amminga gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en anelse smule fare for den minste komplikasjon - hold deg unna ahus!

 

De holdt på å ta livet av meg opptil flere ganger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, Ahus sender jo de folk til Riksen når det er for avansert til at de selv kan behandle dem, så det sier seg selv at det absolutt beste stedet er Riksen. Det finnes ingenting de ikke kan ta seg av på Riksen. Det var viktig for meg som har risikosvangerskap og jeg er veldig fornøyd med alt de to gangene jeg har født på Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har født på ahus i 2010 og kan bare si positivt om det. Fantastisk jordmor, bra oppfølging på barsel og god mat. Jeg hadde det veldig fint der i fem dager (koplikasjoner, så var der litt ekstra). Måtte dele rom, noe jeg ikke syns var så stas. Men det er det eneste som var negativt. Dyktige mennesker som jobber der. Hørt at de har pasienthotell nå. Vet ikke hvem som havner der og hvem som blir igjen på tomannsrommene på barsel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte naturlig på A-hus og bodde sammen med mannen på pasienthotellet de neste 2 1/2 døgn; veldig fornøyde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte prematurt på AHUS og var der i nesten 6 uker. Var innom alle avdelinger knyttet til fødsel og barsel og har bare positive ting å si om sykehuset!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...