Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg får ingen gaver av mannen min når jeg har bursdag eller til julaften. Jeg synes at det er en big deal å få noe av mannen, siden det er ham jeg helst vil ha gaver av! Når jeg sier at jeg ønsker meg forskjellige ting, da svarer han: Jeg kommer til å kjøpe ting du trenger.. Så med andre ord, det er ikke vits i å ønske seg noe jeg virkelig vil ha. Når jeg fylte 30 år, håpte jeg på å få noe, siden man fyller 30 bare èn gang. Men nei da... Noen andre som har en sånn mann?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Har du hatt bursdag? Jeg har ikke akkurat en sånn mann, fordi jeg får faktisk gaver. men jeg har en som kunne kjøpt ei jakke fordi jeg trenger en, eller støvsuger. Hvis jeg ønsker meg ei bukse eller et diamantsmykke så må jeg fortelle han direkte at det er det jeg vil ha. Si rett ut. Til min 30 års bursdag ønsker jeg meg noe unyttig. Jeg ønsker meg en tur til paris, eller en ring, Gi han noen konkrete ønsker og understrek at det er det du vil ha. Det kan hjelpe. Ikke så romantisk kanskje, men du kan ha glede av det i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har hatt burdag, for 3 mnd siden. Vi har vært sammen i 12 år, er gift og har to jenter sammen. Forholdet vårt er supert på alle måter, foruten om det punktet. De første 5 årene var han veldig flink med gaver. Etterpå har han ikke vært såå flink! Jeg er veldig glad i å reise, elsker smykker/ringer m.m, interiør, klær og sko. Men når jeg sier at jeg ønsker meg noen av disse tingene, så får jeg ingen ting.. Det er heller ikke sånn at jeg forventer å få noe. Men som jeg sa til ham når jeg hadde bursdag: Jeg kunne i det minste fått et kort eller blomster. Da fikk han dårlig samvittighet og sa at jeg skulle få noe. Har forsatt ikke fått noe, og har ikke troen på ham! V diskuterte gaver en dag, og jeg sa til ham at fra nå av kan vi heller droppe å kjøpe noe til hverandre til bursdag og jul, og heller konsentrere oss om barna. Han ble ganske stille når jeg sa det.. Jeg skal innrømme at jeg blir veldig misunnlig på mine venninner som forteller hva de fikk av sin kjære, siden jeg skulle ønske det var meg...
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Ok. men du ønsker jo ikke at dere skal la være å kjøpe gaver til hverandre? Da kan du heller ikke si det. Har ikke så mange råd annet enn at du må fortsette å fortelle akkurat hva du ønsker deg. Han er nok en mann som ikke forstår hva dette betyr for oss damer. Du må poengtere at dette er viktig for deg. Skjønner at dette ikke er spesielt romantisk men det er løsningen. Hvis ikke må du bare innfinne deg i at situasjonen fortsetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå