Gjest sug lut Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Småfluefanskapet på kjøkkenet har faktisk gått gjennom et enormt evolusjonsmessig steg på bare noen timer. Etter de første fire drukna i eddikk/zalo-blandinga, har ikke en jævel kommet nær vannflata. Men det sitter tolv stykker på kanten av skåla og geiper til meg og synger sårende hetsevers. De har lært - og hvor går man når småfluene er blitt eddik/zalo-resistente? Ungen vil ta dem med hårspray og lighter men jeg tror ikke forsikringsselskapet liker sånt.
lilja70 Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Eineste som funker er å ha absolutt all bedervelig mat unna dem. Inn i kjøleskapet med det, og så vasker du karius og banaktus-reint - ingen karameller små, ingen fruktflekker, plantejord, eller anna de kan leve av, bruk gjerne salmiakk og andre ufyselige giftigheter - gå i vaskemiddelhylla og se etter dødninghoder. Vær vaskenazi i noen dager, de lever jo ikke så lenge...
Gjest sug lut Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, holder på - dvs jeg orker ikke vasking men mamman min er snill... og så får jeg heller leve uten det fine stettfatet som alltid har tomater og løk og avokado og lime sånn.. jeg synes det er så PENT med frukt og grønt framme, og det blir jo tross alt spist og råtner ikke... men her må det tydeligvis nazigreier til, ja. Den gode nyheten er at de falt tilbake til lavere evolusjonstrinn igjen i natt, så i morges var det faktisk tolv nye dævvinger i eddikken. En kilde påstår forøvrig at hver av dem kan leve en måned..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Hva med å lete litt på nettet etter mer info om disse fluene? Edikk tiltrekker dem, men dreper dem ikke. Du må finne "reiret" dems, hos oss var det oppi vaskekummen, jeg helte plumbo oppi og etter noen dager var vi kvitt faenskapen. (De kan leve noen dager eller uker etter at reiret dems er borte.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Fjern de døde vennene etterhvert, så skal du se at langtidsminnet på småfluer er heller dårlig! Jeg hadde heller ikke spist kake om det lå strødd med dauinger rundt fatet! Men jeg hadde ikke holdt meg borte fra kake for evig og alltid bare fordi noen døde av å spise en bedervet kake en gang ;-) Så fjern dauingene og piff opp blandingen nå og da så skal du se du bli kvitt dem!
Gjest sug lut Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 De viste seg å glemme og være blinde om natten. Så med fifty-fifty eddikk og zalo og kjøkkendøra lukket fikk jeg faktisk 31 stk (grøss) i fella. Ellers, enkeltfluer kan lett og tilfreddstillende tas med hårspray. Tenåringens Tigi Bed Head funka best. Vent til flua sitter, og spray som ville nøkken. Akkompagneres av syk latter.
Gjest sug lut Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Alkoholmisbruk. Jeg ringer barneværnet.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg sørger jo for at ungene får før fluene da. Men hun på 6 er så dårlig til å drikke opp vinen sin.. har snakka alvorlig med henne om det, at dersom hun vil bli pussa må hun drikke alt. Men hun sier hun ikke liker. Så da blir det en slant på fluene liksom. forresten, ikke ha soyasaus stående framme om du har sånne i hus, da får du soyasaus med noko attåt.
Gjest amandine Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Hårspray funker magisk på edderkopper som stikker av når du kommer for å ta dem, også..
lilja70 Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Ser for meg Luten som teller fluelik i eddik før hun går på jobb om mårra'n. 28 - 29 - nå må du huske å pusse tennene dine - 30 - 31... *humrer*
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2011 #12 Skrevet 2. november 2011 Kanskje ikke mine stolteste øyeblikk, men du, så tilfredsstillende.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 .Hva med "støvesugertrikset?" sug dem opp og kast posen så langt du får den? Funker for bananfluer, små ekle fluene. :/
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Ah, dette kan jeg like - det må jo kunne funke siden de er så lette, man bør kunne ta dem selv om man aldri kommer helt innpå. Gründer-prisen går til anonym 0815! PS, nå er det endelig tomt her, da.
Väinämöinen & Vesla + en til Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 Jeg brukte støvsukertrikset - helt til jeg så at naboen stod måpende ute i hagen og tittet inn på 'den gale nabokjerringa' som tilsynelatende spratt rundt og ropte til usynlige vesner og veivet støvsugerøret rundt i rommet som en hvilken som helst annen jediridder. Trenger jeg å legge til at naboen har sluttet å hilse, og forter seg inn i det jeg kommer forbi? Jeg vurderte å svinge opp vinduet den gangen og rope ut at jeg drev og bekjempet det første jordiske levende vesen som tok trippen ut i verdensrommet, men fant vel ut at naboen anså meg som gal nok med det det var.
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2011 #16 Skrevet 10. november 2011 Likte det med ropinga Forestiller meg små seiersdanser og sykt tilfredse ansiktsuttrykk vekslende med total mordlyst. Kan sånn sett forstå naboen.
Väinämöinen & Vesla + en til Skrevet 10. november 2011 #17 Skrevet 10. november 2011 Hva skal man gjøre, man kan jo ikke la disse beistene invadere ens residens fordi en nøler med å gamble naboens tanker om en på å få jobben gjort. Det er ikke første gangen. Andre naboen her gikk og var sur på meg et halvt år fordi hun antok noe som ikke stemte (hadde ingenting med fluer å gjøre). Fikk ryddet opp i det, men nå virker hun til å være grinete igjen, så jeg vet ikke, hun får si ifra hva som klør i baken, jeg gidder ikke å grave etter det. Hva fluene angår, så ble jeg nå sist nødt for å skure ned kjøkkenet. Hat. Vasking er ikke min favoritthobby, så da lar jeg heller være å kjøpe bananer foruten når vi er i parken.
Gjest sug lut Skrevet 10. november 2011 #18 Skrevet 10. november 2011 Merkelige naboer er mest fornøyde når de har noe konkret å være merkelige for, så lag et gal-dame-show for henne, fluer eller annet etter ønske. Krever rapport.
Ikkelektuell Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 La henne surre i sitt eget fett, forhåpentligvis blir hun til slutt så indignert at hun imploderer. Naboer er jo generelt heller unyttige vesener, bortsett fra noen få gode eksemplarer (de er til gjengjeld utmerkede).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå