Gå til innhold

Hva forventes av gudforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør man gjøre? Eneste mine gudforeldre gjorde var å gi gaver på bursdager og til jul..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag forventes det ikke mer, for de fleste, enn gaver

Skrevet

Faddere skal egentlig være behjelpelig med å gi barnet en kristen oppvekst, men for de fleste i dag består det ikke mer enn i gi gaver. Hadde en venninne som hadde et drøss av faddere til hvert barn fordi hun ønsket masse gaver til barnet/barna, er selv fadder til ett av disse, men pga økonomisk situasjon har jeg aldri hatt mulighet til å skjemme gudbarnet bort slik hun ville og det resulterte i at hun ønsket å fjerne meg som fadder til dette barnet.

Skrevet

Kjøper du ikke gave til unge du er fadder på? Noe har du vel råd til.

Skrevet

DET FINNES IKKE GUDFORELDRE I DEN PROTESTANTISKE KIRKEN!

Skrevet

Det finnes i dialeter. Særlig i nord der mange ord og uttrykk kommer fra Sverige.

(ps. CapsLock dagen var på fredag)

Skrevet

Hva snakker du om?? Sitter vitterlig med attesten min foran meg som beskriver GUDMOOOOR og faddere.....

Skrevet

Fra gammelt av skulle gudmor overta barnet dersom foreldrene ikke kunne ha det lenger f.eks. ved dødsfall. Fadderne skulle bidra med kristen oppdragelse. Men slik er det vel ikke lenger. Jeg forventer at fadderne skal ha et ekstra forhold til barnet mitt. Jeg stikker innom med bursdagsgave/konfirmasjonsgave etc. til mitt gubarn selv om jeg mistet kontakten med foreldrene hennes for mange år siden.

Skrevet

Jeg er fadder og gir ikkje gave men setter penger på konto til barnet som far til barnet ikkje har tilgang til. Den dagen det er Konfirmasjon har ho ca 15 000 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...