Gå til innhold

Jeg sliter med å forstå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et samboforhold med mine og dine barn. Der dine barn ganske store barn bor langt borte. Vi bor sammen med mine barn og nå har vi kjøpt felles bolig.

Jeg holder på å selge boligen min nå og det er ganske mye som må ordnes. Jeg har fått en del hjelp av sambo, men det meste av innsatsen har jeg enten leid inn eller min familie har bidratt i tillegg til alt jeg har gjort selv.

Nå nærmer det seg visning og jeg ville gjerne ta noen raske malingsstrøk som litt visningskosmetkk.... Barn i hus (mine) setter spor... I tillegg til ekstra rydding der vi har verktøy og sportsting (mye av hans greier). Og selvfølgelig en ekstra god husvask til visningen.

Dette må skje nå når det er ferietid for hans barn siden det er så kort tid før jul når husmarkedet roer seg - jeg ber om at han ikke er på hytta HELE uken , men at far og dine barn kommer til huset en dag for å gi en hånd.

Svaret var kategorisk nei - Det endte med en kjempekrangel - for at jeg skulle få arbeidsro til å gjøre alt alene så reiste mine barn også på hytta.

Jeg er skikkelig sur fortsatt - og i morgen - når vil ikke sambo si - kommer han og mine barn hjem. Han skal hjelpe på mandag sier han - men da er jeg på jobb og får ikke ´dirigert´innsatsen der jeg mener trengs. Og resten av uken er han bortreist . Og jeg er utrolig sint så jeg er ikke til å snakke med...

Er dette en vanlig måte å organisere tingene på når man bor sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som et godt samarbeid nei. Når man er sammen skal man vel prøve å samarbeide best mulig slik at det blir greiest for alle parter.

Kanskje dere burde snakke ut litt om dette, og hvordan dere gjør det i liknende saker?

Skrevet

Jeg har flyttet ut av gammel leilighet og inn sammen ny samboer to ganger.

Første gang fikk jeg ikke et sekund med hjelp. Han var en utro, egoistisk drittsekk som jeg dumpet etter 2 år.

Andre gangen hjalp min nye samboer til fra første til siste sekund. Han er verdens beste, vi er nå gift og har tre barn.

For meg sier hjelpevilligheten ALT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...