Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Er nå i ett forhold der vi ikke er i noe forhold lenger for å si det sånn, og slik vil jeg ikke ha det. Så trenger noen tips for å piffe opp igjen forholdet... Vi har vært sammen i mange år, og har 3 barn sammen. Og det siste året har vi liksom ingen romantikk i forholdet.. Vi har skjelden sex, rett og slett fordi jeg har mistet sexlysten, og trenger litt tips til hvordan jeg kan få den tilbake, og hva vi kan gjøre sammen ettter at unga har lagt seg for å få tilbake romantikken. Vi har skjelden barnevakt, rett og slett fordi vi ikke har så mange som har mulighet til å stille opp for oss der, så derfor må ting skje etter at unga har lagt seg... Håper noen har noen tips som virker, for jeg klarer desverre ikke å finne på noe selv akkurat nå.....
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Dytter denne opp for er i nøyaktig samme situasjon
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg vil anbefale par terapi. Det hjalp oss utrolig mye. Vi var i en veldig vanskelig situasjon som jeg ikke har lyst å komme inn på her, men vi kom nærmere hverandre fikk snakket sammen med andre tilstede og fikk råd og tips om hvordan vi kunne gjøre hverdagen våres til noe bedre. Kommunikasjon er nøkkelen til det meste om man skal løse problemer i forhold. Stenger man den andre part ute blir det veldig vanskelig om den ene prøver å gjøre det den kan for å få ting til å fungere og bli bra. Man er to om ett forhold eller ekteskap og da må begge trø til og kanskje svelge litt stolthet. Dette reddet vårt ekteskap og vi er nå veldig lykkelige, men vi er bevisst i hverdagen på å vise at vi bryr oss om hverandre og passer på at vi ikke tenker på ting, men snakker om dem slik at vi ikke skaper nye konflikter. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 Trenger to for å danse tango her.... Hva med å diskutere dette godt med mannen din, for så å starte litt sånn "dating-night"? Det kan fint gjøres hjemme! Finn på noe nytt dere kan gjøre sammen eksempelvis som lar seg gjøre hjemme når ungene sover. Bare legg de tidlig. Tips: Lag en helt ny matrett etter en oppskrift sammen på kjøkkenet og samarbeid om å få denne til (eller ikke) sammen med en nydelig flaske vin. Kjøp take-away sushi eller annen god mat, ommøbler spisebord eller annet slik at dere sitter annerledes enn normalt, sett på musikk fra dere møttes og lek at dere er ute på restaurant :-) Finn en artig bok, ei stor flaske vin og les høyt for hverandre - når begge hyler av latter er det lett å få en "vi"-stemning igjen. Tips: anthony bourdain (mulig skrevet feil), han med kokkejævler. Denne leste mannen min høyt for meg på en ferie til roma, også på flyet, og vi holdt på å krepere av latter sammen. Noen ganger er det lett å falle inn i det samme som alltid i hverdagen, noe som ikke gjør forhold eller hverandre spennende. Løsningen er å riste litt opp i hverdagen,gjøre noe litt annet sammen, og helst slik at man får en "vi"- følelse igjen. Typisk drikke vin og snakke sammen hele natten. Viktig for forholdet - lett å glemme :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå