Gå til innhold

Hvor mye legger dere babyen på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye og hvor lenge lar dere babyen ligge på magen på dagtid for å trene muskler? Fra de er hvor gamle? Min snuppe hater det og er derfor også fortsatt slapp i nakken.

Hva kan jeg gjøre for at hun skal synes det er mer gøy og bli sterkere i nakken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la min jente veldig mye på magen helt fra starten. Prøv å legg henne på magen mange ganger i løpet av dagen, men bare en liten stund om gangen. Kanskje bare 1-2 minutter av gangen til å begynne med, så øker du på litt etterhvert som hun blir sterkere. F.eks en liten stund på stellebordet etter hvert bleieskift. Legg babyen på magen på kjøkkenbordet og sitt på stolen selv så dere kan se hverandre inn i ansiktet. Kjøp et babyspeil så babyen kan se på seg selv.

Skrevet

Vi gjorde det mye.

Spesielt på stellebordet, da kom vi under henne og hun såg oss hele tiden og ble ikke så sinna.

Fysioen vår sa at de må bare bli sinna når de ligger der, for de må øve.

Øv litt hver dag når dere steller henne, så skal dere se at det går fort :)

Skrevet

Vi fikk beskjed om at det var viktig å ikke la henne ligge på magen om hun ble sinna vi for at hun da fikk noe imot det.

Har lagt henne på magen kanskje 3 ganger i uka... ikke rart hun er slapp da.

Flere ganger om dagen altså?

Skrevet

Begynte med 3-4 minutter ca. 5-7 ganger om dagen. La leker rundt og pratet mye med henne for å gjøre det spennende. Tok henne ikke opp med en gang hun begynte å surke, for som regel kunne hun enda ligge lenge etter en liten surk.

Når er hun 5.5 mnd og ligger 10-20 minutter 5-6 ganger om dagen. Hun snur seg selv nå da, og åler seg bortover gulvet.

Skrevet

min har alltid ligget på magen han :P Begynte med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Han ble litt sint i starten, men vi la oss ned sammen med ham og snakket og koste. Han snudde seg tidlig over på ryggen og tilbake til magen, så han styret dette selv fra tidlig av ;)

Vi hadde mye fysio og slikt pga klumpfot, så vi fikk mange øvelser vi skulle gjøre med ham for at han skulle utvikle seg bra grovmotorisk og finmotorisk. Vi la leker rundt ham istedet for å henge det over ham, og han begynte tidlig med på dra i leketeppet for å nå lekene sine.

Han satt med hodet støtt i fanget fra han var 2 mndr, så har trua på å legge dem ned mye fra tidlig alder, men man må jo ligge der sammen med dem slik at de ikke blit ensomme og sinte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...