Gå til innhold

Grepperød bvsenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som jobber der? Hvordan er arbmiljøet der? Har søkt på en nattevaktstilling. er det en eller to nattevakter på vakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skvatt jeg!

Ja, det jobber masse hyggelig folk på Grepperød :) Men, det kan være veldig tøft å jobbe der.

Jeg bodde og gikk på skole der i 4 år .

Skrevet

Har du lyst til å utdype hvordan du opplevde det?

Skjønner godt at det kan være et tøft sted å både jobbe og bo! Men synes det er et spennende fagfelt.

Skrevet

Ja, det kan jeg på både godt og vondt.

For meg var det å komme på Grepperød himmelriket.

Jeg ble godt tatt i mot av både ungdommene (spesielt ungdommene) og de voksene som jobbet der.

Jeg begynte på skolen der i 7 kl og de første mnd pendlet jeg Oslo- Grepperød hver dag pga at de hadde ikke noe plass til meg.

Når jeg kom dit var det 6 stk som bodde på Grepperød (på toern som vi kalte det) og 6 stk som bodde i Omsorgsbaser (fosterhjem,men som tilhørte Grepperød og vi gikk på skolen der)Vet ikke om de fortsatt har omsorgsbaser.

Jeg kom i en omsorgsbase som lå i Saltnes og pendlet saltnes - grepperød hver dag. Bodde der i 1 år, men de var ikke noe bra omsorgsbase og jeg ble etter 1 år flyttet til en dame som jobber på Grepperød. Der bodde jeg i ca 8 mnd . Verdens beste dame som jeg enda har kontakt med. Når jeg flyttet fra henne , flyttet jeg til Møllehuset som er en trenings bolig hvor jeg bodde sammen med 3 andre og vi fikk 3 tusen i mnd som vi måtte klare oss med , vi måtte kjøpe klær,mat ol .Dette var trening på klare seg selv og bo alene.

Det var ett tøft rusmiljø på Grepperød når jeg bodde der, men alle ungdommene var som søsken og vi stilte opp for hverandre. Mange av de som bodde på toeren stjal de ansattes biler, herpa huset (tok feks brannslokningsapparatet og sprayet både huset og personalet, fløy på personalet,kastet tven ut av vinduet osv)

Personalet var veldig tålmodige og flinke med oss ungdommen .

Skole opplegget når jeg bodde der var ikke mye og skryte av , vi hadde vanlig skole 3 ganger i uka fra 09- 14 og da var det også 45 min lunsj. Også hadde vi enten kjøkkentjeneste, sløyd eller systue de 2 andre dagene. Og vi hadde bare norsk, engelsk,matte, naturfag . Vi hadde kanskje musikk 4 ganger på 1 år. 7-8 kl hadde samme pensum og klasserom .

Men har hørt at de har et annet skoleopplegg nå .

Nå bodde jeg der på midten av 90 tallet og en del har blitt forandret fra jeg bodde der , men er flere av de som jobbet der da, jobber der enda :)

Og på enern (det store hvite huset på Grepperød) spøker det...

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar! Veldig kjekt å høre hvordan det oppleves fra den andre siden! :)

Har fått en del informasjon gjennom Lindberg, vet ikke om han var der da du bodde der. (Har søkt på stilling på Berg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...