Elvegris Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er gravid med tredjemann og har nå igjen drøyt tre uker til termin. Jeg er heldig og er i fin form, og jeg koser meg sånn med denne perioden av graviditeten! Gleder meg til å få hilse på babyen snart, men synes det er vemodig at svangerskapet snart er over. Dette blir det siste barnet vårt og det er rart å tenke på at jeg aldri skal oppleve følelsen av at noen "bor" inne i magen igjen. Jeg synes denne siste tiden før fødsel er helt fantasisk. Masse positiv oppmerksomhet rundt den store magen, masse spark og sprell i magen, mye forventning og spenning til kommende fødsel og ikke minst - den nye babyen føles liksom "innen rekkevidde" nå. Skjønner at dette selvsagt er helt annerledes hvis man av forskjellige årsaker er i dårlig form og bare lengter mot å få fødselen overstått. Hadde bare lyst til å få utløp for disse følelsene - er kanskje litt rar som har det sånn (og sikkert ørlite grann hormonell, hehe). Føler meg i alle fall veldig heldig som får avslutte graviditeten på denne måten!
Skrømti Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 Det er akkurat som om jeg skulle ha sagt det selv! Når har du termin? Jeg har 09 nov. Denne tiden er helt spesiell, og som deg så er det siste gangen jeg opplever det. Det føles så vemodig, og jeg er nesten redd at jeg skal få en slags reaksjon på det etterpå...! Er nesten redd jeg skal bli deprimert, og ikke klare forsone meg med tanken på at dette var siste gang. ( og det må det være, jeg er 36 år gammel, og fornøyd med tre..) Alt i livet har sin tid....,sånn er det bare. Jeg skal iallefall nyte disse siste ukene, noe mer kan jeg jo ikke gjøre. Prøve å huske hvordan det er nå, og se tilbake på det som flotte minne over en helt spesiell periode av livet mitt..
Elvegris Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2011 Godt å høre at det er flere som føler det på samme måte Jeg har termin 18. november, er også 36 år gammel og venter tredjemann. Definitvt sistemann her, vi skal jo helst klare å ta vare på barneflokken også - ikke bare føde dem, hehe.
kosemæ Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 jeg føler det på akkurat samme måte! Skulle bare ønske jeg kunne si jeg venter 3.mann, men her i gården blir det nr 2 og likevel den siste. Er 37 og må vel kanskje innse at det får holde nå, selv om det kommer til å være tungt å innse at jeg ikke skal gjøre akkurat dette flere ganger! Termin 11.11...nærmer seg med stormskritt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå